Köpa häst?

A

Anna_B

Oh ska åka o kolla på en häst på lovet :banana: En 7-årig femgångare, svettfux med kritvit man o svans! Välriden och tävlad en gång i femgång med 6.60 i slutpoäng. Ska bli sååå kul.
Fast jag ska ha kvar min andra häst såklart men han får va med på andra saker så som skojtävlingar, långritter o såna roliga saker då han har tröttnat på att tävla =/ Han är min gosis ju!

Sv: Köpa häst?

Tack det hoppas jag med! Men allt jag har hört hitills har låtit väldigt lovande... :banana: Han ska vara jättefin och se ut som en hingst och inte ha en gångart som ligger under 6.5 så jag hoppas det blir bra. Sen måste han såklart vara trevlig att hantera och rida men hans hästar brukar va väldigt uppfostrade och välridna :smirk:

Ja hanteringen är ju den viktigast biten att det fungerar
Lycka till!!!

Nämen gu vad kul Anna!!!!! :) :) :)
Hoppas hästen är något för dig nu då! låter riktigt bra juh! får lilla ari vila nu då, har han väl inget emot? du får skicka bilder om det blir något! kram Frida

Ja han va jättefin! Jätte välriden, lyhörd och med fina gångarter. Tyvärr en anningen stressig o het på tävlingsbanan sa Fredrik men det är ju en vanesak. Ska åka o rida honom så mkt som möjligt på lovet men det kändes jättebra idag! Korten vi tog idag blev inge bra så dom visar jag inte ens :P Ja Ari får vila från tävlingar men jag kommer ju göra andra saker med honom såklart =)

Ari - aha! Är det möjligen Ari från Skatemark det handlar om eller någon annan Ari?

Nej honom har jag kollat på men det är inte han=) Ari är min andra häst. Den hästen jag har tittat på nu heter Hvinur från Övik om du vet vem han är?

Vad kul! Så du har bestämt dig?

Själv hämtade jag hem min nya kompis idag... inte köpt, men väl lånad för ett tag framöver. Så nu står Hruni i stallet och språkar med de andra pållarna, är så glad :love:

/Maria, som tycker att det är kul att svara på GLADA trådar!

E den silversvart eller silverbrun då?
Min e silversvart och färgbeskrivningen lät ju lite som han...

Ja nu har jag bestämt mej tror jag. Ska se hur det går på träningen imorgon inför istölten i Cloetta Center, hur han är bland en massa andra hästar. Men han är jättemysig annars. Vad är din häst för en då?

Sen måste ni ju komma o kolla på LHC-Malmö 6 jan när det blir islandshästar både i Intror (Fredrik Sandberg&Andri) o sen kadrilj på isen efter med 10 islandhästar!

Silverfux tror jag det heter..men är lite osäker på det :confused:

Det heter fux med flax. Det har inget med silver att göra ;)

Oj, det har jag missat, berätta mer. Brukar gå på många matcher men denna hade jag inte tänkt gå på, men nu måste jag ju det.

Är dock lite fundersam på hur det ska gå till. Hästar på is=broddar och broddarna gör ju ganska djupa håll i isen, hur ska de sen kunna spela hockey?

Kan man läsa om vilka som ska vara med och så ngnstans?

Senast ändrad:

turbofling skrev:
Oj, det har jag missat, berätta mer. Brukar gå på många matcher men denna hade jag inte tänkt gå på, men nu måste jag ju det.

Är dock lite fundersam på hur det ska gå till. Hästar på is=broddar och broddarna gör ju ganska djupa håll i isen, hur ska de sen kunna spela hockey?

Kan man läsa om vilka som ska vara med och så ngnstans?

Ja det e klart du måste=) Hästarna ska in på isen efter matchen o då ska isen ändå spolas om så det gör inget om den blir skadad innan det. På Introt är det ju bara en häst o han ska tölta max ett varv tror jag det var så det gör inte heller nån större skada (vi har varit o testat i gamla ishallen redan) Tyvärr vet vi inte fören imorgon vilka som ska vara med helt klart eftersom vi ska träna med tomtebloss då o se vilka som klarar av det. Min nya lilla häst kanske ska vara med men Mia Cambrandt rider honom isåfall. Men imorgon blir det som sagt träning på Stenholmen så får vi se vilka dom slutliga ekipagen blir. Två självklara är iaf Fredrik och Sofie Sandberg..8 resterande får vi se!

Det står där att den kallas "silverfux" (står ju inom citationstecken) men att det är en flaxgen. Det är ett helt annat anlag än silver-genen :)

Filippan skrev:
Det står där att den kallas "silverfux" (står ju inom citationstecken) men att det är en flaxgen. Det är ett helt annat anlag än silver-genen :)

Aha ok..jag e urusel på sånt där så för mej är svart svart, brunt brunt osv :confused:

Kul, hoppas inte Fredriks häst blir för stresad i introt, det brukar ju vara ganska mkt liv och högt ljud. Hoppas att det stannar lite folk och tittar efter matchen också. Vilken tid kommer ni träna, ska ut till stenholmen imorgon och det kan ju vara kul att kika lite när ni tränar.

turbofling skrev:
Kul, hoppas inte Fredriks häst blir för stresad i introt, det brukar ju vara ganska mkt liv och högt ljud. Hoppas att det stannar lite folk och tittar efter matchen också. Vilken tid kommer ni träna, ska ut till stenholmen imorgon och det kan ju vara kul att kika lite när ni tränar.

Nä han e ju rätt van vid sånt så det ska nog gå bra=) träningen börjar vid 10 så kom o kolla du... :banana:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
1
· Visningar
248
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 106
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka