Jag fattar inte att du orkar älta det vidare. Ha en trevlig midsommar för det ska jag ha.Vad tolkar jag fel? Att du jämför en bilbesiktning och en hästbesiktning? Jag fattar inte varför du ens gör jämförelsen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar inte att du orkar älta det vidare. Ha en trevlig midsommar för det ska jag ha.Vad tolkar jag fel? Att du jämför en bilbesiktning och en hästbesiktning? Jag fattar inte varför du ens gör jämförelsen.
Jag fattar inte att du orkar älta det vidare. Ha en trevlig midsommar för det ska jag ha.
Viktigast vid besiktning är ju att det är en veterinär som kan göra en bra bedömning. Sen är det ju i regel bättre förhållanden på klinik, t.ex. hårt underlag i longervolten som kan avslöja skavanker. En häst som är 15 och bockar i galoppen kan ju ha något att dölja. Så jag hade nog satsat på att spåra upp en erfaren vet med gott rykte, klinik eller inte.har provridit en häst idag som jag fastnade för. Dock är hon 15 år, men oerhört välriden och god kondition. Haft samma ägare sen hon varit 3 aldrig varit skadad. Ska provrida henne igen på söndag och bestämma mig då. Red både i paddock och ut i skogen, hon är väldigt väldigt pigg och gjorde lite glädjeskutt men inget mer än så. Ägaren tyckte också de såg bra ut då hon är väldigt speciell och är en enmanshäst.
Är de gårdsbesiktning man gör? Vem betslar de? Kostnad?
Är ingen dyr häst så inte tänk rönga. Det är ett arabiskt fullblod.
Ua betyder utan anmärkning. En häst som går igenom en besiktning ua är alltså en häst som gått igenom en besiktning utan någon anmärkning. Svårare än så är det inte. Långt ifrån alla hästar går igenom en besiktning ua.Jag tror inte riktigt du förstår, det blir ju inte användningsförbud på en häst efter besiktning, som det blir med bilar, dvs de går "igenom" med citattecken, dvs inte igenom igenom.
Det var veterinären som sa det till mig, sen är det upp till den som köper om man väljer att köpa i alla fall med eller utan anmärkningar.
Viktigast vid besiktning är ju att det är en veterinär som kan göra en bra bedömning. Sen är det ju i regel bättre förhållanden på klinik, t.ex. hårt underlag i longervolten som kan avslöja skavanker. En häst som är 15 och bockar i galoppen kan ju ha något att dölja. Så jag hade nog satsat på att spåra upp en erfaren vet med gott rykte, klinik eller inte.