Köpa häst osedd?

Sv: Köpa häst osedd?

Nackdelen med transportfirma är självklart summan (enligt den ena (enda) jag fått tag i) så handlade de om ca 7000 + moms...
Och om jag räknar på att åka själv så blir den "faktiska" kostnaden 5100, sen tillkommer visserligen mat men som pappa sa det gör den ju hemma med...

Andra fördelen iom att det bara är ett föl är att man kan ha den helt själv i transporten = stort utrymme åt den...

Men om nån vet nån billigare transportör så är jag idel öra :)

Nu vet jag inte var i sverige du bor, men jag kan ju säga utav egen erfarenhet att den resan jag gjorde när jag hämtade min häst gick på närmare 6500kr, bensin, färja, övernattning å lite käk inräknat. Så med facit i hand så var det inte så mycket jag sparade på att göra det själv tillsammans med min otroligt snälla pojkvän. Resan gör jag aldrig mer om, visserligen stod hästen snällt i transporten och var inga problem att lasta ur och in. Men tiden det tog är inte värt resan. Tänk bara om hon hade krånglat? Nej det vågar jag inte tänka på vad som hade hänt då.

Ojoj ojoj... Här går det undan... Från att ha bestämt mej (vilket jag egentligen gjorde redan vid första anblicken bara på stammen) så har jag nu betalat fölet, beställt transport och får hem honom redan nästa vecka... Jisses...Det går undan... Hoppas nu bara att allt går som det ska...

Här är lite bilder på min snygging :)
http://kuvablogi.com/blog/8076/5/

Som sagt hoppas bara allt går bra nu ....

Min kusin köpte nyligen ett 4 årigt sto någon stans långt bort, fast i Sverige då ;) Och allt gick bra, men hon fick betala för frakten och hästen kom inte då den skulle komma, de sa alltid en ny dag. Så det blev till att sitta i stallet och vänta på en häst som aldrig kom den dagen. Men tillslut kom den .. Och den har vart sjuk nu, jag vet inte om den hade det felet redan innan hon kom, men nu är hon bra iallafall! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skickade iväg mitt ett år gamla sto till sin nya ägare i lördags. Avtalet var att jag skulle få betalt (av en "sponsor") när...
2
Svar
36
· Visningar
8 432
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag undar om det är fler som varit med om samma sak som jag? I augusti förra året så köpte jag en häst, osedd från...
2
Svar
26
· Visningar
6 265
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Ja, det här med att köpa häst. Det är så mycket att tänka på, när/hur/varför osv. Jag och sambon har börjat prata mer seriöst om en...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama