S
_Sweetheart_
Skulle ni ha gjort det? Hästen kommer att användas till träning & även tävling ibland.
Vill ha alla tips jag kan få!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle ni ha gjort det? Hästen kommer att användas till träning & även tävling ibland.
Min nordsvensk hade mugg på alla fyra och rasp på frambenen. En lindrig sådan dock. Köpte henne ändå.
Peppa peppa, så var det lätt att få bort muggen/raspen. Rakade av hovskägg och päls där raspen befann sig. Plockade och plockade varje dag, tvättade med lactacyd tvål. Torkade torrt, sen smörjde in huden med helosan. På den värsta raspen smörjde jag in med en hemmagjord salva innehållande koda och oljor.
En salva som fungerar utmärkt på småsår också.
Detta tog ca 1 vecka och bli av med allt. Förstår inte på mig människors lathet. Det här hade hon gått med länge!
Jag blev faktiskt lite ledsen när jag läste det här. Min häst fick mugg i mars och fortfararnde. Jag har gjort ALLT som står i min makt för att försöka få bort det, dock har jag inte kunnat behandla med salvor som har karenstid då jag har varit med i ett elitlag och måstat tävla. Så det behöver inte vara lata människor som har hästar med mugg..