T
Tokmaja
Sitter i hästköpartagen och ska bla titta på en häst som har föl vid sidan, men "leverans" av stoet sker först efter fölets avvänjning.
Hur går ett sådant köp till??
När skriver man papper?
När betalar man?
Om jag bestämmer mig för hästen i helgen, betalar man då handpenning och hur mycket ligger den på? (procentuellt alltså då) För inte betalar man väl hela summan NU?
Hästen står långt från mig så jag kan inte "kontrollera" den på något sätt under de här månaderna fram tills november utan måste lita på ägaren, då vill jag ju inte "köpa" hela hästen nu när jag inte kan ansvara själv för att den är ok och för vad som händer med den!!
När görs veterinärbesiktning?
Gör man den nu och även i höst? Eller bara vid ett tillfälle?
Leverans är troligtvis i november då.
Vad ska man tänka på vid ett sådant köp?
nån som har köpt så?
Har en ytlig bekant som gjort så vet jag men henne är ingen jag pratar med dagligen så jag frågar här först!!
tacksam för svar!!!
Hur går ett sådant köp till??
När skriver man papper?
När betalar man?
Om jag bestämmer mig för hästen i helgen, betalar man då handpenning och hur mycket ligger den på? (procentuellt alltså då) För inte betalar man väl hela summan NU?
Hästen står långt från mig så jag kan inte "kontrollera" den på något sätt under de här månaderna fram tills november utan måste lita på ägaren, då vill jag ju inte "köpa" hela hästen nu när jag inte kan ansvara själv för att den är ok och för vad som händer med den!!
När görs veterinärbesiktning?
Gör man den nu och även i höst? Eller bara vid ett tillfälle?
Leverans är troligtvis i november då.
Vad ska man tänka på vid ett sådant köp?
nån som har köpt så?
Har en ytlig bekant som gjort så vet jag men henne är ingen jag pratar med dagligen så jag frågar här först!!
tacksam för svar!!!