Köpa häst *hjälp*

Presto

Trådstartare
Jag ska eventuellt köpa en häst... Jag vet att det är henne jag vill ha och ingen annan.. vad bör jag tänka på? Jag vet ung. vilket pris det kommer ligga runt osv. men vad är typiska "nybörjar fel" när man köper häst? Tacksam för svar!

// Presto

Sv: Köpa häst *hjälp*

Typiska nybörjar fel som jag varit åskådare till:
- köpa häst utan vet besiktning
- bara tittat på hästen själv utan någon mer hästkunnig
- inte skriva riktigt kontrakt
- köpa häst som man inte provat ordentligt innan
- vet en del som kärat ner sig i en häst innan priset varit klart och då säljaren hållf fast vid ett högre pris än vad du tycker hästen är värd, som man då betalat eftersom man som sagt redan bestämt sig innan.

Det var väl de jag kunde komma på just nu.

Sv: Köpa häst *hjälp*

Jag har nu skaffat häst. Jätte kul. :love:Men vi beslutade att ta en häst på foder först, för att se att vi har råd, tid och ork att lägga ner. Enda nackdelen jag kan se med foderhäst är att man kanske får lämna tilbaka en häst man fäst sig vid men hellre det än misslyckas med en häst man köpt som kan bli svår att sälja. Här är det också noga med ordentliga avtal. Vi är två som är fodervärdar på samma häst så vi har ett inbördeskontrakt med. Lycka till!!!!!!!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 864
Senast: Tualma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: Emro
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 325
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar