Köpa gris i säck....

Corax

Trådstartare
Jag har annonser ute på en kull och det droppar in mail efter mail om hur söta de är och om jag kan sänka priset. Va??
Det känns väldigt olustigt att folk försöker pruta redan innan de ens träffat katterna.
Jag är inte omöjlig men jag säljer Inte en katt till reducerat pris till någon som inte ens vill åka och träffa katten först.
Jag Förstår att folk som bor 60 mil bort kanske inte åker och tittar på kattungar hur som helst men är man ute efter en ny livskamrat så spelar väl avståndet mindre roll? Eller så letar man lokalt.
Hur kommer det sig att folk tror att man säljer ett djur över mailen?
 
Senast ändrad:
Sv: Köpa gris i säck....

Ja, man får alla möjliga svar när man annonserar katter. Allt från superbra köpare till människor som ringer och hotar och skäller ut en för att man har mage att ta betalt för en katt. Undrar vad det är för fel på folk...? :confused:
 
Sv: Köpa gris i säck....

Ja uppenbarligen!
Jag som alltid försöker vara professionell och trevlig men jag har svårt att hålla god och trevlig ton efter fem mail med innehållet "kan du tänka dig att sänka priset?"
Men sen får man ju inte glömma alla underbara och trevliga människor som letar kamrat.
 
Sv: Köpa gris i säck....

När min syster skulle omplacera sin avelshona fick hon en stalker på köpet. Knepig kille som tog reda på massor av info om henne, kom och besökte henne i hemmet, oanmäld och var allmänt knepig. Kommenterade mer på hennes utseende än katten och knepade sig fram och tillbaka om kattens pris. Först ville han inte betala något alls för han var minsann också uppfödare, sedan skulle han buda över alla andra som ville köpa katten. Han mailade och ringde långt efter det att katten blivit såld (givetvis inte till honom).

Riktigt otäckt, tror inte jag kommer våga annonsera något alls efter den historian :p
 
Sv: Köpa gris i säck....

Därför det är så folk handlar idag. Över nätet, allt du vill ha finns bara ett klick bort. :grin:

Nä, jag tror helt enkelt att internet har gjort det lättare för folk att agera på sina impulser. Det är lätt att slänga iväg ett mail när man sett en söt kattunge. Det är lite mer jobb att vara tvungen att ta sig iväg på en utställning, hitta en ras man gillar, ta uppgifter från uppfödare, ringa och sedan få komma på besök. Den senare processen har sina fördelar...
 
Sv: Köpa gris i säck....

Hej
Ja folk är konstiga. När jag hade 2 kullar till salu för några år sedan var dom flyttbara på försommaren. Jag satte ett högt pris i annonsen o precis som för dig ringde folk o ville att jag skulle sänka priset, jag svarade bara att jag inte sålde sommarkatter. Jag hittade fantastiska människor till mina bebber, när jag träffat dom ett par gånger o dom åkte långt då gick jag ner i pris, alla skickade foton och en del brev lång tid efter. Nä jag håller med dig, o stå på dig!:)
 

Liknande trådar

A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 369
Senast: MissFideli
·
A
Ekonomi & Juridik Anonymt nick. Jag står mitt i en ekonomisk kris och måste därför sälja mina hästar, otroligt sorgligt och det gör även att min...
2
Svar
26
· Visningar
6 566
Senast: MalinJ
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
12 021
Senast: hastflicka
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 773
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp