Köpa föl: veterinärbesiktiga?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tina_tiger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 4 714
Sv: Köpa föl: veterinärbesiktiga?

Dom fölen som vi har sålt (ganska många) så har vi inte vet. besiktat. Sljaren har tyckt att det är onödigt på en fölis som är 6 månader. Det finns inte så mycket att kolla på mer än ögon.hjärta och lungor. Ofta så ser man ju som köpare att fölisen är pigg och kry. En äldre häst skulle jag utan tvekan besikta. Från ett år och uppåt.

Sv: Köpa föl: veterinärbesiktiga?

Ett litet tips när man köper ett föl...Titta och känn i fölets mun mot gommen....Gomspalt är ovanligt men det förekommer.
Även i örat Fistel som sitter långt ner i örat är ganska vanligt och kan påverka hästen senare i livet men sitter den högt så märkt den som oftast och det är ju inget farligt...Bara små råd. Lycka till med ditt föl.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 044
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 441
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 894
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 042
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka