Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill ha ett dressyrstammat stoföl. Här i Örebrotrakten finns det mest hoppföl eller så är det hingst/valack och det är jag totalt ointresserad av.
Har faktiskt fastnat för denna lilla fröken...
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=868211&inriktning=4&typ=5
Åka upp till 35 mil är inga problem - och det kommer jag långt på
/Lizzie
Men det är väl helt okej sträcka att åka? =)
Absolut!
Det är väl jag som tycker det känns konstigt att man kan fastna för ett djur genom en bild innan man ens sett den lilla i verkligenheten.
/Lizzie
Spännande. Vad var det som gjorde att du fastnade för just den hästen? Letade du efter någon med speciell stam etc?
/Lizzie
Bara jag som tycker det är lite sådär att transportera föl så långa sträckor som talas om i tråden? Verkar inte som någon här har det i åtanke i alla fall. Haft flera spekulanter långt bort som varit intresserade av föl, men jag har nekat pga. avståndet.
Börja livet på egna ben med att åka utan sina kompisar, utan sin mamma, så många mil ? (ofta har de ju inte så mycket vana vid att åka övh när de är så små) Lite för tuff start i livet kan jag tycka.
Bara jag som tycker det är lite sådär att transportera föl så långa sträckor som talas om i tråden? Verkar inte som någon här har det i åtanke i alla fall. Haft flera spekulanter långt bort som varit intresserade av föl, men jag har nekat pga. avståndet.
Börja livet på egna ben med att åka utan sina kompisar, utan sin mamma, så många mil ? (ofta har de ju inte så mycket vana vid att åka övh när de är så små) Lite för tuff start i livet kan jag tycka.
Det är inga som helst problem att köra en fölungen lös i en hästtransport .
Det blir som en box för dom med och strö och mat och de kan lägga sig ner .
Dessutom brukar de inte vilja gå ur transporten när de är framme omvärlden är bra mycket otäckare än vad transporten är som de bosta in sig i .
Dessutom blir de bra mycket transportvana och det brukar inte vara några problem att köra dom senare i livet med den positiva långa resan , där dom hunnit och slappna av innan de är framme och tänka igenom situationen .