Köpa eller hyra bilbarnstol?

MsSleepalot

Trådstartare
Hur har ni gjort? Är det mer värt att köpa nytt/beg. eller hyra?

Hyra finns hos If för 102kr/månad, 150kr i frakt/stol och sista stolen får jag.
Finns andra ställen man kan hyra hos?

Hur skulle ni göra?

Sv: Köpa eller hyra bilbarnstol?

Köp aldrig en begagnad bilbarnstol, då du aldrig garanterat kan veta om den varit med om ngn olycka innan.

Sen om du ska köpa en ny eller hyra låter jag vara osagt.

Hur kan man vara garanterad detsamma när man hyr?

För stolen kommer ouppackad i sin orginal kartong!

Vi hyr ifrån If och tycker det är kanonbra, lätt att byta om vi skulle krocka och vi har valt hela paketet och kommer få hemskickat en ny stol när det är dags att byta och sista stolen får vi behålla.

vi gjorde som så att vi köppte en bilbarnstol som man kan ha från det att barnet är nyfött tills dess att det är fyra år. var inte speciellt dyr när vi köppte den helt ny från affären
Fick även en försäkring med att om vi skulle krocka och det skulle hända vårat barn något så täckte försäkringen det.

tyckte det var mycket billigare och bättre än att hyra.

håller med dom anra i tråden att man inte ska köpa beg man vet som sagt inte vad stolen har varit med om och hur den är hanterad eller om det ingår nån slags garanti eller försäkring...

/// Lady_ann

För stolen kommer ouppackad i sin orginal kartong!

Vi hyr ifrån If och tycker det är kanonbra, lätt att byta om vi skulle krocka och vi har valt hela paketet och kommer få hemskickat en ny stol när det är dags att byta och sista stolen får vi behålla.

Det funderar vi också på att göra ( hyra från IF ), tycker det låter väldigt praktiskt :)

Jaha, stolen hyrs alltså bara ut en gång - då är jag med.
Men vad händer med stolen sen då?

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 990
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
711
Senast: Cavallo
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar