Köpa djur från Bromma zoomarknad?

D

Donalds

Har själv inga erfarenheter av folk som köpt djur från det stället. Tycker att fåglarna har stora fina burar och gnagarna har också fina och rena burar. Har någon nån erfarenhet av att köpa djur därifrån? :crazy:

Sv: Köpa djur från Bromma zoomarknad?

Vad för djur är det du skall köpa?
Jag har aldrig ens varit i djuraffären du pratar om, men om jag skulle köpa nytt smådjur, då skulle jag köpa av riktig uppfödare.
Har köpt en hel del marsvin ifrån djuraffär, och en hel del av dem har haft lite väll mkt temprament (inte ont mot dem, jag älskade tex min mini-dobber alias huggtand) men, jag skulle nog satsa på att inte göra om det igen, har haft för många lite väl skarpa saker som man inte kan ta i hur som helst.

Tänkte köpa en till undulat därifrån, har inte hittat några uppfödare här i närheten. Det finns många fina färger där att välja mellan, men jag tänker givetvis i första hand på om det är friska djur.
Tänkte egentligen från början köpa från privatperson och har kollat på alla annons sidor jag kan men det är nästan alltid ett par som säljs. :(

Har du en fågel redan? Annars får man idag inte ha dem ensamma längre, nya EU-regler som omfattar bla fåglar.

Fåglar kan jag inte, men jag skulle gissa på att det egentligen är som med mina smådjur, vill du ha riktigt trevliga individer bör du nog vända dig till en seriös uppfödare, för de djur som födds upp till djuraffärer är inte alltid bra.

pratade med några som köpt fråglar därifrån, de är oftast sjuka! iaf vad jag har hört. tips köp från uppfödare elelr från lbocket, inte från bromma zoo marknad!

Han har inte varit ensam men hans flicka (tror jag) dog för ca 3 veckor sedan, så nu ska han få en ny kompis. Anledningen till att jag inte vill köpa ett par är att min kompis gjorde det till sin ensamma undulat men den kom aldrig in i gänget, så hon fick köpa en till och stod hon där med fyra undulater helt plötsligt. Och jag vill inte att han ska råka ut för ngt sådant för han har redan varit med om så mycket men nu har jag hittat en flicka som han ska "få".

okej. vad bra att du har hittat en flicka då!vart hittade du henne?

Ah då förstår jag.

Ja fåglar ska ju vara i jämnt antal de så, iaf vad jag har hört från fågelfolk. Själv kan jag ju inget om fåglar annat än att de är flockdjur så...

ankans: När kom den regeln? är det en sån här regel som redan finns här, eller har den införts pga EU?
Superb regel iaf, så länge det följs :)

Jag hittade henne via en annons på klipp.se

Vad jag har hört av en som jobbat där, är att deras fåglar är sjuka. Skulle inte köpa därifrån.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 305
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 196
Senast: Ananazen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama