Köpa dammsugare - Ergorapido?

Blueberry

Trådstartare
Först och främst: Jag hatar att dammsuga.
Jag hatar ljudet, lukten, bökigheten. Rubbet. Jag hatar att dammsugaren inte passar min kropp, jag får ont i kroppen av att den. :eek:

Så, jag funderar på en Egorapido.
Den är snygg och verkar lättillgänglig och praktisk = möjligheter att göra hela dammsugningsprocessen lite roligare.

Vad har ni för erfarenheter?

Sv: Köpa dammsugare - Ergorapido?

Ergorapido är bara ett komplement till en vanlig. Jättebra att "fusk" städa med men inte mer. Det finns många dammsugare som är mer ergonomiskt utformade som kanske kan underlätta för dig om tycker det är tungt. Annars om du bor i hus kan man ju ha centraldammsugare då är det bara slangen man behöver konka runt på;) men jag tycker att en vanlig dammsugare är det bästa ändå. Miele och Electrolux har bra ergonomiska alternativ.

Jag får ont av den.

Lillasnuttan:
Fuskstädning är min specialitet ;) Vi ska prova svärmors nu när hon ute på tågluff.

Rie:
Åh, I wish! :love:

den är slö, kommer inte under ngt, fastanar en massa äckel i bortsen, jäkla jobb att pilla bort det. Svårt att få den ordentligt ren.
Men visst är det skönt att slippa sladden.
Vi använder vår som reserv, suga upp grus i hallen o den lilla delen dammsuger jag soffan med.

Vi har en ergorapido som är helt värdelös, jag blir arg bara av att se den stå där i städskåpet:devil:

Precis som Bison skrev så suger den dåligt, man kommer inte in under saker, den är tung och inte alls särskilt ergonomisk för handleden. Svår att tömma behållaren. Våran har nu blivit så dålig (2 år gammal, mycket sparsamt använd) att det man just sugit upp ramlar tillbaka ut när man stänger av den :mad:

Köp inte är mitt råd, helt värdelös!

Jag har en Ultrasilence, det är en bra dammsugare!

Ergorapido är rena skiten, vi har ett gäng på jobbet...

Som komplement till vanlig dammsugare, javisst! Städa en hel lägenhet/hus - aldrig i hela livet!

det är en leksak som inte ersätter en vanlig dammsugare. Skaffa dig en självgående dammsugare om det är så jobbigt. Fast det förutsätter ju att du har plockat rent på golven så den kan gå.

Har också en ultra silencer, och är väldigt nöjd med den! Så en tyst dammsugare är guld värd i mina ögon. Visserligen får man släpa runt på klumpen, men den är ju iaf tystare så man hör musiken.. :)

Jag har en från Bosch som är deras motsvarighet till Ergorapido.

Är skitnöjd med min, den suger upp allt utom väldigt långa halmstrån som råkat följa med hem från stallet, men de kan jag ta upp för hand :angel: gillar att det inte är någon sladd eller dammsugarpåse, men när jag städar min lägenhet så får jag tömma behållaren en gång efter hälften för då är den full. Men då ska tilläggas att jag har en labrador som fäller året runt. Den lilla handdammsugaren är bra att ta med ut i bilen ibland för att städa den lite invändigt.

Men, jag bor på 40 kvadrat. Själv. Och utan någon som kan lägga sig i hur (lite) jag städar. Har man större så misstänker jag att den inte duger till mer än ett komplement.

Det är smidigt att ta fram den när man bara måste "punktstäda" någonstans lite snabbt också :p

Ergorapido är bara ett komplement till en vanlig. Jättebra att "fusk" städa med men inte mer. Det finns många dammsugare som är mer ergonomiskt utformade som kanske kan underlätta för dig om tycker det är tungt. Annars om du bor i hus kan man ju ha centraldammsugare då är det bara slangen man behöver konka runt på;) men jag tycker att en vanlig dammsugare är det bästa ändå. Miele och Electrolux har bra ergonomiska alternativ.

:bow: och tiotecken

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Soapbubble
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 066
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar