DarkInNight
Trådstartare
Tänkte vi kunde samla ihop lite köp-och-sälj-historier här, eller bara gnälla ur oss om hur hopplösa köpare respektive säljare är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sen undrar jag ju alltid hur folk tänker som säljer stövlar utan att ange någon som helst storlek
Eller dom som säljer släp och bara skriver "kan dras med B-kort". Då kan ju inte släpet ha en högre totalvikt än 750 kg om man helt säkert ska få dra med B...
jag hade min sadel ute för 4500 inklusive en ny sadelgjord värd 800kr, = billigaste på hästnet i området. fick flera mail som bjöd 2000kr, och att jag sen skulle skicka den o_O, och någon skrev att hen set en likadan för 3500kr så då ville hen ha min för samma pris . köp den då istället var mitt svar .
sålde den igår för 4000 utan gjorden, snabbt och lätt utan prutning.
ja men det är också lite vilken formulering man använder . t ex hej jag är intresserad av din sadel kan du gå ner i pris?Så har jag faktiskt gjort. För nåt år sedan skulle jag ha nytt träns, som var ganska dyrt även begagnat, och hittade det i svart till ett bra pris. Men ville egentligen ha ett brunt, så när jag såg en annons med ett brunt för ett högre pris frågade jag helt enkelt om det var ok att sälja till samma pris som det svarta, och det var det. Annars hade jag köpt det svarta, snål som man är!