konvalencetid vid has och knäledsinflammation??

Filur F

Trådstartare
Min valack har nu varit halt i några månader, har varit hos veterinär och röntgat och ultraljudat utan resultat..

Han behandlades i både has och knä och blev bättre men sprang rätt mkt så fick göra en ny behandling med tuppkam + kortison..
Var på återbesök för ca 4 veckor sen och han var betydligt bättre, inte halt på rakt spår men lite halt vid longering.
Veterinären gjorde en till behandling och sen att hästen ska stå i sjukhage 10x10 meter stor(har inte vågat ha mer än 7x7 m stor).. och jag fick även börja gå runder med honom..
Ska på återbesök om 2 veckor men är fortfarande orolig att han är halt, går och stirrar mig blind på honom och inbillar mig.... :crazy:

Är det någon som har erfarenhet av både has och knäledsinflammation? hur lång tid har ni låtit dom vila?

// F

Sv: konvalencetid vid has och knäledsinflammation??

Hur går det för din häst?

jodå det har gått bra :) Nu går han i stor hage och han är inte halt längre, iaf på rakt spår..
Reagerade lite vid longering i oktober månad men ska snart dit igen och hoppas då på helt återställd :)

Veterinären misstänkte korsbandsskada.

//F

Vad hade hästen för hälta? Alltså på vilket sätt var den halt?

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 241
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 762
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 223
Senast: Claraclara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka