konvalencetid vid has och knäledsinflammation??

Filur F

Trådstartare
Min valack har nu varit halt i några månader, har varit hos veterinär och röntgat och ultraljudat utan resultat..

Han behandlades i både has och knä och blev bättre men sprang rätt mkt så fick göra en ny behandling med tuppkam + kortison..
Var på återbesök för ca 4 veckor sen och han var betydligt bättre, inte halt på rakt spår men lite halt vid longering.
Veterinären gjorde en till behandling och sen att hästen ska stå i sjukhage 10x10 meter stor(har inte vågat ha mer än 7x7 m stor).. och jag fick även börja gå runder med honom..
Ska på återbesök om 2 veckor men är fortfarande orolig att han är halt, går och stirrar mig blind på honom och inbillar mig.... :crazy:

Är det någon som har erfarenhet av både has och knäledsinflammation? hur lång tid har ni låtit dom vila?

// F

Sv: konvalencetid vid has och knäledsinflammation??

Hur går det för din häst?

jodå det har gått bra :) Nu går han i stor hage och han är inte halt längre, iaf på rakt spår..
Reagerade lite vid longering i oktober månad men ska snart dit igen och hoppas då på helt återställd :)

Veterinären misstänkte korsbandsskada.

//F

Vad hade hästen för hälta? Alltså på vilket sätt var den halt?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
2 018
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka