Jag funderar på att starta någon form av hästverksamhet här på vår gård, och det senast som har dykt upp i huvudet är konvalecentstall. Vad krävs?
Jag har:
-stora kuperade naturbeteshagar, ca 8 ha, 2 hagar
- ladugård som kommer att byggas om helt, beroende på vilken inriktning det blir på hästverksamheten. Är just nu maskin hall. Högt i tak och bra luft
-12 ha ekologiskt odlad vall
- flera mil skogs-och grusvägar i kuperat område.
Jag ska börja studera till hösten, 2år i Skara, Företagdnde med häst. Så det är inte aktuellt just nu, men jag vill gärna ha tips och hjälp.
Jag har hållit på mycket med unghästar och kör en del. Rider INTE pga ryggproblem, men det börjar bli bättre.
Någon som har andra förslag på lämplig hästverksamhet, som kan passa på det här stället?
Tack på förhand!
Häls Embla
Jag har:
-stora kuperade naturbeteshagar, ca 8 ha, 2 hagar
- ladugård som kommer att byggas om helt, beroende på vilken inriktning det blir på hästverksamheten. Är just nu maskin hall. Högt i tak och bra luft
-12 ha ekologiskt odlad vall
- flera mil skogs-och grusvägar i kuperat område.
Jag ska börja studera till hösten, 2år i Skara, Företagdnde med häst. Så det är inte aktuellt just nu, men jag vill gärna ha tips och hjälp.
Jag har hållit på mycket med unghästar och kör en del. Rider INTE pga ryggproblem, men det börjar bli bättre.
Någon som har andra förslag på lämplig hästverksamhet, som kan passa på det här stället?
Tack på förhand!
Häls Embla