Z
zazzabella
Jag har en häst som länge har gått på lösdrift till och med nu. För att nu är den konvalecent pga av en benskada och har boxvila och då får den stå på stall. Hästen har inga problem med det, förutom att den svettas så mycket, den är svettig hela tiden pga att den har så lång päls och det är lite varmare i stallet än på lösdriften. Jag brukar låta ena stalldörren stå öppet på dagarna och då svettas inte den hästen så mycket. Men jag måste tänka på dom andra hästarna i stallet därav endel är helklippta och behöver lite varmare i stallet under nätterna, då dom är inne. Så jag kan inte ha öppet hela tiden. Jag har funderat på att klippa denna konvalecenthäst, så att den slipper svettas så mycket. Men stallägaren tycker att det är onödigt, att man inte ska förstöra konvalecenthästars päls i onödan.
Så hmm...
Hur ska jag göra??
Ska jag låta hästen vara eller ska jag klippa den??
Tror ni att den anpassar sej och fäller efter att den har stått inne ett tag??
Det kanske räcker om man klipper lite på halsen och magen, eller vad tycker ni??
Någon som har en bra bild på en klippning, där man bara klipper vissa delar av hästen kropp??
Mvh Bella
Så hmm...
Hur ska jag göra??
Ska jag låta hästen vara eller ska jag klippa den??
Tror ni att den anpassar sej och fäller efter att den har stått inne ett tag??
Det kanske räcker om man klipper lite på halsen och magen, eller vad tycker ni??
Någon som har en bra bild på en klippning, där man bara klipper vissa delar av hästen kropp??
Mvh Bella
Senast ändrad av en moderator: