konvalecent

B

Binsan

tips på vad man kan ge till en häst som ska stå i minst 3 veckor och som tidigare har varit i relativt hård träning?? liten nätt häst som har svårt att hålla hullet...

Sv: konvalecent

och kanske lite lucern på det för att säkra proteinet och även för att få något i krubban...
//marti

Har du analyserat grovfoder?
Om du har en bra balans mellan energi och protein redan så hade iaf jag höjt proteinet lite grand genom lusern som någon mer skrev.
Min häst vilade ca en månad innan vi kom iväg till veterinären och hon var förvånad att hon var såpass fin i musklerna, hade bara tappat lite grand.
Men på tre veckor efter att ha varit fullt igång och med en bra foderstat ska din häst inte behöva tappa allt för mycket tycker man. :)

hösilaget liger på 9,7 MJ och 67 protein har jag för mig, 76 % ts. går förnärvarande på nästan fri tillgång i stort sett;) + lite betfor med minaraler o lite korn i..

Det låter absolut tillräckligt! Hoppas hästen blir frisk snart :)

Liknande trådar

Foder & Strö Min äldre häst har svårt att hålla hullet. Veterinären rekommenderade att jag skulle ge olja. Vad för olja ska jag ge för hullet...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
3 523
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 238
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA