Kontrollera mynta

Liran

Trådstartare
Hur går jag bäst tillväga för att utrota ca 4 m2 mynta som har rymt från stället där jag planterade den? Min plan är att börja med att dra upp den, men en del rymmarrötter lär ju bli kvar i jorden. Hur gör jag sedan?

Eftersom jag älskar mojitos vill jag behålla några plantor, men säkert instängda så att de inte kan rymma. Hur begränsar man mynta på enklaste sätt?

Jag hade satt dem i en egen kruka, långt bort från all annan växtlighet. Jag har en hink nedgrävd med hål i botten och myntan har likt förbannat tagit sig ur hinken. Myntan som var i hinken har dött för att det blev för trångt, helt galet vad det växer.

Jag hade satt dem i en egen kruka, långt bort från all annan växtlighet. Jag har en hink nedgrävd med hål i botten och myntan har likt förbannat tagit sig ur hinken. Myntan som var i hinken har dött för att det blev för trångt, helt galet vad det växer.
Sådant man satt i kruka (hink) behöver nog planteras om med jämna mellanrum.

Hur går jag bäst tillväga för att utrota ca 4 m2 mynta som har rymt från stället där jag planterade den? Min plan är att börja med att dra upp den, men en del rymmarrötter lär ju bli kvar i jorden. Hur gör jag sedan?

Eftersom jag älskar mojitos vill jag behålla några plantor, men säkert instängda så att de inte kan rymma. Hur begränsar man mynta på enklaste sätt?
Jag rycker bort de som rymt till andra växter och klipper ner utmed kanterna. Det är ganska lätt att rycka upp dem och jag tycker att man får med sig ganska mkt av rötterna. Oreganon är nästan likadan även om den mest bara brer ut sig och inte flyttar till en annan del av min stora kryddlåda. Jag har insett att enda sättet att få ordning är att vara ganska brutal mot just dessa två så att allt annat får plats.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 415
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar