Hollister

Trådstartare
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, modertaor får gärna flytte den ;)

Jag ska imorgon provrida en häst som då kanske ska bli min medryttarhäst 3ggr/vecka. :D:laugh: Jag ska då betala 1000-1500kr i månaden (dyrt, jag vet. men stallhyran ligger på 3000-4000, så jag får vell hjälpa till lite ;)) och ska jag då be om kontrakt? Eller hur fixar man kontrakt?
Någon som har erfarenhet eller bara vet?

Tack i förskottt :p

Sv: Kontrakt?

Du ska absolut ha ett kontrakt.
Ta ett fodervärdskontrakt och ta ut lämpliga delar är det enklaste så att ni inte glömmer något, glöm inte att skriva angående utrustning vad som gäller och vad du betalar för.

Sv: Kontrakt?

Be om kontrakt helt klart så har man allt på det klara. Man minskar risken betydligt att det skulle uppstå problem :)

Kolla hur andra kontrakt är uppbyggda och så tar ni ut tillsammans vad som ska vara med i det :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
3 001
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 495
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar