Nja. Jag tror att det kan finnas en "prata med djur"-skala, där vissa människor antingen tränat upp eller har en medfött större förmåga att läsa av djur. Jag tror inte att det är övernaturligt, men jag vet heller inte om vetenskapen kan förklara det (än). Jag vet för övrigt inte om id-hundars förmåga att hitta bortsprugna katter är statistiskt säkerställd heller, ändå tror jag att det är möjligt.
Jag tror inte att man kan kontakta ett okänt djur telepatiskt, på distans. Och jag tror definitivt inte att man kan kontakta avlidna djur. Jag tycker det är jätteskillnad på dessa saker.
Jag tror att en del människor är skickligare än andra på att läsa av djur. Då främst arter de är vana vid. Men det kräver att de träffar djuret i verkligheten. Och det är inget övernaturligt alls.
Jag är helt säker på att hundar kan hitta det allra mesta bara man tränat dem att veta vilken doft de ska leta efter. Hundars luktsinne är väldokumenterat! Inget övernaturligt alls!
Jag tror definitivt inte att någon kan kommunicera med någon m.h.a. nån form av telepati på distans. Definitivt inte en människa med en för hen okänd försvunnen katt. Definitivt övernaturligt och en bluff!