ika77
Trådstartare
Konstigt \"mönster\" på hästs ben!HJÄLP!
Jag har ett vbl sto som nu går som ridhäst. Hon har varit startad och tränad för trav tidigare.
Men i vilket fall så har hon ett slags mönster av vita runda fläckar (varje prick är som en 10-öring)
Jag ska försöka och se om jag kan efterlikna det här
(Kan inte garantera att det funkar ..:
@ @
@
@ @
Det sitter på hennes vänstra framben.
Insidan på skenbenet.
Jag vet inte vad det kan vara , men det ser nästan ut som ärr från något eftersom det sitter så exakt med lika långa avstånd till varje prick..
Och det är lite insjunket vid varje prick.
Hästen mår inte dåligt av detta och hon är inte halt. ( har aldrig varit halt på de 1.5 åren jag har haft henne.)
Och jag har ridit som vanligt..
Kan hästen verkligen få en teckning som ser ut så..??
För går man in på STC och söker på hästen så står det att hon har "vita hår på insidan skenan"
Men det är ju inte vita hår.. För det är ju vita fläckar (se ovan)
Jag bryr mig inte om hästen har varit opererad eller skadad på annat vis och det är nåt som hon har råkat ut för..
För hon betyder allt för mig och är min bästa vän, och som det är nu så är hon ju helt frisk och pigg.
Men det är klart att man undrar vad det är...
Så är det nån som tror sig ha en aning om vad det är SNÄLLA hör av er!
Jag har ett vbl sto som nu går som ridhäst. Hon har varit startad och tränad för trav tidigare.
Men i vilket fall så har hon ett slags mönster av vita runda fläckar (varje prick är som en 10-öring)
Jag ska försöka och se om jag kan efterlikna det här
(Kan inte garantera att det funkar ..:
@ @
@
@ @
Det sitter på hennes vänstra framben.
Insidan på skenbenet.
Jag vet inte vad det kan vara , men det ser nästan ut som ärr från något eftersom det sitter så exakt med lika långa avstånd till varje prick..
Och det är lite insjunket vid varje prick.
Hästen mår inte dåligt av detta och hon är inte halt. ( har aldrig varit halt på de 1.5 åren jag har haft henne.)
Och jag har ridit som vanligt..
Kan hästen verkligen få en teckning som ser ut så..??
För går man in på STC och söker på hästen så står det att hon har "vita hår på insidan skenan"
Men det är ju inte vita hår.. För det är ju vita fläckar (se ovan)
Jag bryr mig inte om hästen har varit opererad eller skadad på annat vis och det är nåt som hon har råkat ut för..
För hon betyder allt för mig och är min bästa vän, och som det är nu så är hon ju helt frisk och pigg.
Men det är klart att man undrar vad det är...
Så är det nån som tror sig ha en aning om vad det är SNÄLLA hör av er!