Konstigt kli

vindvissla

Trådstartare
Min 2 åriga blandis beter sej lite konstigt. Ett tag hade hon två sår på framtassen, stora som en femkrona och de var våta inuti. Inget blod eller så, bara vätskiga. Samtidigt började hon klia sej mest på bogen men även på sidan av halsen. Hon var lite röd i skinnet just där men ingen ohyra eller sår eller så. Vi gick till vet som behandlade med Advocate som tar skabb och flera olika sorters mask. Ingen förändring, men hon slutade klia sej lite på bringan. Efter ett tag kom det tillbaka igen och vi behandlade med Advocate igen, men efter det kom ett sår till på benet (de andra två hade läkt).

Nu är såret på benet läkt men hon kliar sej ändå. Jag har behandlat med Frontline för ca två veckor sen.

Vad kan det vara om det inte är skabb eller ohyra?

Sv: Konstigt kli

Kan det vara sk. "hotspots" tro? Nån mild form?
Eller någon annan sorts eksem? *ropar på någon som kan bättre*

LÄNK

Sv: Konstigt kli

Det såg ju ut som nåt slags eksem, men cortisonkrämen hjälpte inte alls och det blev värre när vet klippte runt om. Kanske för att hunden kom åt att slicka mer då, jag vet inte. Bäst resultat fick jag om jag lät dem vara öht, eller satte på lite av min hästkräm. Man vill ju inte sätta på alldeles för mycket cortison heller om de håller på och slickar av det.

Annars så lät det precis som på beskrivningen.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 845
Senast: Dino
·
Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 602
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 692
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar