Konstigt eksem?

S

smurfelina

Mitt 11-åriga sto har en konstig hårfri "fläck" på sidan av halsen...(ungefär 4*4 cm.)
Undrar vad detta kan va? Hon har haft den länge men nu såg jag att hon fått en till ungefär där sadeljorden ligger...
Ser inte ut som en "ink" för den är platt och skrovlig till formen...nästan lite grå.

Hon verkar inte ha besvär med den.

Sv: Konstigt eksem?

Eftersom det sprider sig låter det mer som någon form av svampinfektion. Be en vet att ta en titt på det. Det låter inte som ink eller skav i a f.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 495
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 757
Senast: Honey07
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 509
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka