konstigt beteénde?!?!

misen

Trådstartare
som rubriken lyden.. För ca 1 månad sedan började mammas pålle å slicka lite på mammas jacka hon änkte okej de smakar gott. å tänkte inte mer på de. sen har han gjort de då och då. nu har min 4 åring också börjar göra så fast med byxor =/ jag stog i hagen i dag å hon slickade mej så mkt att jag blev riktigt blöt...

jag fattar inte varför e de bara en fix ide att nått fattas hos dom??

Dom har salt som dom slickar på båda 2. får uträknad foderstat så alla mineraler mm finns med. dom har fri tillgång på super fint hösilage.

har någon vatt med om det samma.

visserligen när jag tänker efter så började hon göra de när vi delade på henne och fölet samma med mammas pålle. asså båda började då.. kan de ha nått å göra med de? men de verkar mysko.

dom e båda pigga och glada.

Sv: konstigt beteénde?!?!

Min häst slickar på mina händer varje dag. Det är det bästa han vet att stå och slicka. Han slickar även på kompisarna och när han försöker fjäska med någon häst som är lite sur.
Tror det är något fölbeteende som han aldrig har blivit av med.
Han blir även lugn av det och ibland somnar han när han har slickat en stund.

Det är inget farligt, bara ett sätt att visa tillgivenhet tror jag.

Hoppas verkligen att du har rätt!
Jag har en unghäst som jag haft problem med, dominant, otrygg.
Han har slickat på mina byxor en del det senaste. Han verkar väldigt avslappnad när han gör det fast det känns lite som en fix idé också. Det går knappt att få honom att sluta.

Nä har min tjej väl börjat så fortsätter hon till man går. Men de e inget med nått dominant grej å göra.. Hon är alltid snäll å trevlig å har aldig ifråga satt platsen hon har under mej.

ja händerna e la normal att slicka tycker jag eftersom dom kan smaka lite salt. men jogging byxor???????? jag fattar inte.

Liknande trådar

Hemmet Ja som rubriken lyder vad lagar ni för hyffsat billig, enkel och god vardagsmat? Gärna som passar både barn och vuxna och som man kan...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Smulan75
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 986
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Kom inte på en klockren rubrik men ni får stå ut. Min vän berättade om när hon var på hopptävling och hade glömt sitt ridspö. Hon gick...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 963
Senast: Luff
·
Foder & Strö Hej alla kloka Bukare :) Jag har sedan två veckor tillbaka en ny pålle och nu har lite funderingar krupit fram. Ni kanske har bra...
Svar
15
· Visningar
2 849
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka