konstigt beteende?

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
har sett att en av våra hästar börjat springa i cirklar i hagen. Först trodde vi det berodde på alla myggor men i morse så var det molnigt och kallt = inga myggor o ändå sprang hon omkring på en stor volt som om någon red henne . Tycker det är skitkonstigt. Hon är jätte stressad när man tar in henne o massa. Hon är inte sig sj. Någon som sett nått liknande? eller vet vad det kan bero på? Jag är orolig :crazy:

Hon springer Enbart åt ett håll...
 
Sv: konstigt beteende?

Är hon normal i övrigt - kan hon gå på ett rakt spår när du leder henne?
Ser hon som hon ska?
 
Sv: konstigt beteende?

Vet inte vad ni har för insekter där du bor, men här uppe i norr har vi små äckliga sven som knappt syns men som bits så initusan och de kan göra hästarna bra tossiga. De är ute mest i gryning och skymning som det verkar, och de generar sig inte bara för att det är +5 grader... Det kan inte vara annat än myggor som stressar?
När springer hon?
Tid på dygnet, oavbrutet eller i samband med något?
Rids hästen annars? Ras?
Vårat sto av travstam gör caprioler och grejer i hagen om hon är understimulerad... :crazy:
 
Sv: konstigt beteende?

Ungefär så gjorde min häst också en gång.. Jag ropade på honom i hagen och han kom i trav (vilket han inte brukar) och sedan började han trava på en volt framför mig, efter några varv bytte han om volt och gjord lika dant där. Man riktigt såg hur han arbetade i hela kroppen. Vad det berodde på vet jag inte.. Men han var sitt vanliga ja sen när jag tog in honom och red ut..
 
Sv: konstigt beteende?

Kolla så hon inte fått korsförlamning av kyla.
Min häst kunde bara röra sig i cirkel då hon hade det.
 
Sv: konstigt beteende?

Så gjorde en häst jag känner när den fick en hjärnblödning men den gick inte på rakt spår när den leddes heller.
 
Sv: konstigt beteende?

ja,hon är normal för övrigt, lite småstressad men inget annat. Ja, hon kan gå rakt. dock har hon jätet bråttom men de e inget ovanligt för henne. Hon gör så på morgonen o på kvällen när vi ska ta in dem. Inte imellan. Nu när vi var ute stod hon o åt med sin kompis :confused:
 
Sv: konstigt beteende?

Vet inte vad ni har för insekter där du bor, men här uppe i norr har vi små äckliga sven som knappt syns men som bits så initusan och de kan göra hästarna bra tossiga. De är ute mest i gryning och skymning som det verkar, och de generar sig inte bara för att det är +5 grader... Det kan inte vara annat än myggor som stressar?
När springer hon?
Tid på dygnet, oavbrutet eller i samband med något?
Rids hästen annars? Ras?
Vårat sto av travstam gör caprioler och grejer i hagen om hon är understimulerad... :crazy:

enbart när vi tar ut dem (06,00 vet ej hur länge hon håller på men när jag åker med bussen 06,48 så springer hon) och sen när vi tar in dem vid 18,30-19,30. där imellan äter hon gräs med kompisen. Hon är en travare som föär tillfället inte rids pågrund av tidsbrist.
 
Sv: konstigt beteende?

låter konstigt. skulle hon få det 2 ggr om dagen då? Hon springer på morgonen o kvällen, inget därimellan. hon springer lugnt och i samlat tempo, precis som om någon rider henne. Hon slår lite med huvudet också....Går normalt för övrigt. Lite stressad men inte stelt eller så...
 
Sv: konstigt beteende?

Hej.
Har ett fullblod i stallet som står själv i sin hage han har en gräs hage, men på senaste månaden springer han i en stor volt, direkt när han kommer ut på morgonen. samtidigt som han äter sitt hö, (munnen full av hö när han tar sin morgon motion) han är normal att ta in. och inget annat problem. men han springer på en volt som är upptrampad i sin gräshage, dagarna långa.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 536
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 714
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp