Konstigt beteende

HannaPP

Trådstartare
Vi köpte en c-ponny vallack till min mans dotter för 6 veckor sedan, han är 13 år.

Han går ihop med min vallack, min dotters d- ponny sto och ett 13 årigt halvblods sto som jag ska betäcka.

Bredvid dom går min 2 åriga unghäst vallack och 1 åriga hingst.

Min vallack är högst i rang, sedan kommer d-ponnystoet som är 19 år, efter det är det nog ganska jämt med c-ponnyn och avelstoet.

igår så började han uppföra sig konstigt. Han sprang emot avel stoet som brunstar med huvudet i backen och öronen bakåt. och vallade henne, min vallack kom till undsättning för det är hans tjej.

Sedan sprang han till unghästarna och krafsade i marken, markerade med bajs och visade sig stor och stark. Men han kunnde hälsa på dom genom staketet utan att sura.

Idag så går han omkring med huvudet i backen runt flocken och ser sur ut!

Vad håller han på med? är detta ett hingst beteende han håller på med? försöker han skydda sin flock fast han är sist i rang?

Någon som vet?

Mvh Hanna

Sv: Konstigt beteende

Låter som hingt beteende, men jag är ingen expert på det betteendet. Vi har aldrig någonsin haft en kille i något stall där jag står så jag har inte sett särskilt mycket utav det förutom på discovery eller liknande.

Men jag skulle tro att han försöker vissa att han är den nya högsta hönset i flocken å att dom andra ska lyda honom.

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 606
Senast: Stergo
·
Hästhantering Hej! Jag har två hästar nu i mitt stall. Min har varit tydlig ledare i flocken och den andra (som är inackorderad) är låg i rang. Allt...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Jullanek
·
Hästhantering Jag har fyra ponnys, två valacker och två unghingstar. Hagar på ca 2h. Jag hade hoppats på att kunna ha alla tillsammans men det verkar...
Svar
7
· Visningar
2 258
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama