Min 2 åring som går på lite bete på dagen och är inne på natten beter sig konstigt på kvällen när hon har ätit sitt kraftfoder. Så här gör hon: Äter sitt kraftfoder som vilken häst som helst. Går sedan till sin hink och dricker lite vatten. Står sedan och slår med huvudet och skrapar ibland med hoven i ca 3-5 min. Sen är hon precis som vanligt och äter sitt hö. Jag har sett detta nu vid två tillfällen och undrar vad det kan vara? Någon som vet?
Sedan har hon börjat dricka onormalt mycket och kissar då också massor!!! Jag har fått börja lägga spån i botten på boxen nu för hon kissar så mycket. Över spånen har hon halm. Vad kan detta vara?
Har tänkt att ta kontakt med min veterinär men undrar nu vad ni tror att detta kan betyda.
Mycket tacksam för svar!
Sedan har hon börjat dricka onormalt mycket och kissar då också massor!!! Jag har fått börja lägga spån i botten på boxen nu för hon kissar så mycket. Över spånen har hon halm. Vad kan detta vara?
Har tänkt att ta kontakt med min veterinär men undrar nu vad ni tror att detta kan betyda.
Mycket tacksam för svar!