Konstigheter i medryttarkontraktet

Sv: Konstigheter i medryttarkontraktet

Håller med många om att en del av punkterna verkar lite konstiga, men tycker annars inte att det är fel att skriva ett kontrakt med medryttare, just för att slippa alla missförstånd.

Själv har jag inga skrivna kontrakt med medryttare, men funderar ibland om man inte borde ha det. Speciellt när medryttarna börjar bli lite mer "varma i kläderna" och i och med det ta sig större och större friheter med hästen. Trots att man har nämt vad som gäller när man sökte medryttare, så är det lätt att en hel del av dessa regler "glöms" bort efter ett tag.
Hoppas att du och ägaren kan hitta nån mellanting på ett kontrakt som passar er båd.

Nu är problemet löst, ägaren gick med på alla förändringar jag ville ha. Nuvarande kontraktet är jag jättenöjd med :) Tack för hjälpen alla som svarat :bow::bow:

:rofl:Vad skönt att allt löste sig för dig!!!!:rofl:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 581
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 894
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 806
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 866
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama