Konstiga svar på hästannonser???

Sv: Konstiga svar på hästannonser???

VAd säger ni om detta: Kan jag byta till mig din tvååriga travare mot 10.000 par strumpor. Vad i hela friden skall jag göra med alla strumpor????
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

För snart 1 år sedan sålde jag min underbara islandshäst - Han kom dock till rätt hem med kunnigt & vettigt folk. Fick häromveckan ett mail från en 13-åring som skriver att hon vill: *Ta honom på foder *Få honom gratis eftersom hon måste lägga ner mycket tid & pengar då han var under inridning. Undrade dessutom vart han stog så hon kunde åka dit och titta på honom.

Jag tog bort annonsen samma dag som jag lade ut den eftersom hästen så gott som vart såld direkt över telefon, så jag fattar inte hur denna 13-åring kan maila mig i dagsläget.

Mycket rolig läsning men oxå väldigt skrämmande.

//Linda
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Fast, få du 10kr/per strumpa blir det ju sedan 100.000kr :angel:! Så var det vanliga priset under 100.000kr tjänar du ju på det.

Nä, skämt åsido :rofl:!
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Det kan komma upp gamla annonser om man googlar efter tex "islandshäst säljes" eller vad man nu skriver... ;)
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Hade ute en annons på mitt 8 åriga sto som skulle lånas ut på foder till någon som ville fortsätta tävla henne uppåt i klasserna,(hon tävlade då 140) under ett år då jag skulle vara utomlands,skrev även att hon var ganska svårriden och därför ingen juniorhäst. Fick ett svar av en pappa vars 12 åriga dotter som hade ridit på ridskola i 2 år och ville nu börja tävla litegrann ville låna henne. Blev ganska irriterad eftersom dom uppenbarligen inte hade läst annonsen. De flesta svaren var från nybörjare som ville börja tävla elr hade tävlat några lokala. Så hon fick åka med på resan och det löste sig som tur var.
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

*kl*

Hade medryttare annons på kallblodet.

Halv 2 på natten ringde en pappa & frågade om hans dotter kunde rida min häst.
Jag yrvaket... VA?!
Jo om hon kunde rida min häst, men hon ville inte mocka skit..

Som tur var så vaknade jag till ganska snabbt & tyckte:

1. klockan är halv 2 & jag sover, ska upp kl 4
2. Rider hon så skall hon mocka
3. Ring mig igen på normal tid så kan vi diskutera det.

Hörde inte av dem igen..

Men ringa halv 2 på natten????
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Var han nykter??

Lät som ett fyllo som kommit på en snilleblixt mitt i natten att nu skulle han minsann vara världens bästa pappa och fixa en "grattis" häst åt dottern som han försummat alla år...

...fantasin kanske rann i väg lite grann där... :D
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

KL
jag har själv gjort bort mig ganska rejält vi en försäljning.

Sålde ett trevligt femårs sto som skulle användas till skogsridning och lättare träning. Främst skulle hästen vara snäll och stabil då ryttaren hade en ryggskada och inte fick åka i backen.
Köparen provade, hade hem hästen på prov osv och vart mycket nöjd.
När sedan pappren skulle skrivas på så visade det sig att jag missat ett årskifte:confused: och hästen var 6 år istället. Dessutom uppfödd hos mig.

Ytterst pinsamt.:o

Som tur var skrattade köparen bara åt min fadäs och hästen finns fortfarande kvar hos henne nu över tio år sedan..
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Kan man med lite självironi lägga fram sitt misstag så tror jag att dom flesta hade köpt det.

Personligen så tyckte inte jag att fadäsen var så stor, hade väl varit skillnad om man sålt en häst till någon som siktade på ett treårstest och det visade sig att hästen egentligen var fyra... :angel:
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Nää, i detta fall tog köparen det med ro. Det som var så pinsamt för mig var ju att hästen var uppfödd hos mig. Måste vimsat till det rejält den dagen.

Som tur var uppdagades ju min miss kanska snabbt.
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

För två år sedan skulle jag sälja en häst jag hade haft under ett års tid, utbildat och tävlat. fick mail av en 14 årig tjej som vill låna honom gratis så att hon kunnde utbilda honom vidare åt mig... hm... ja just det...

fick svar från ytterligare en tjej som var häst rädd och ville ha en häst som garanterat aldrig gjorde något dumt....

nej....ingen av dessa tjejerna fick komma ut och provrida.
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

*kl*

Jag gjorde ett snyggt intryck vid en försäljning en gång.
Hade en häst för försäljning för ett sexsiffrigt belopp. Hade bokat tid med ett par spekulanter. Vid denna tidpunkt var jag helt övertygad om att det var dagen efter vi hade bestämt och var således inte alls beredd på att en spekulant skulle kliva in i stallet. Satt utanför stalldörren i solen i shorts, bikiniöverdel, flippflopps och en turban på huvudet (handduk, jag var nyduschad) samtidigt som jag pratade med en stalltjej och rökte.

Helt plötsligt dök spekulanterna upp och det gick långsamt upp för mig vilken dag det faktiskt var. Kan inte ha gjort ett vidare intryck :o Men dom köpte hästen ändå.
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

*kl*

Jag gjorde ett snyggt intryck vid en försäljning en gång.
Hade en häst för försäljning för ett sexsiffrigt belopp. Hade bokat tid med ett par spekulanter. Vid denna tidpunkt var jag helt övertygad om att det var dagen efter vi hade bestämt och var således inte alls beredd på att en spekulant skulle kliva in i stallet. Satt utanför stalldörren i solen i shorts, bikiniöverdel, flippflopps och en turban på huvudet (handduk, jag var nyduschad) samtidigt som jag pratade med en stalltjej och rökte.

Helt plötsligt dök spekulanterna upp och det gick långsamt upp för mig vilken dag det faktiskt var. Kan inte ha gjort ett vidare intryck :o Men dom köpte hästen ändå.

De kanske tyckte synd om hästen.... ;)
 
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Har läst nu igenom hela tråden och jag har nog aldrig skrattat så mycket.
Känner även till en hel del sådana saker. Har satt ut min häst själv på foder och kommer att göra det igen inom de närmsta dagarna. hoppas bara på seriösa förslag.

Vet dock min kompis som skulle hyra ut sin häst på foder/ ev senare köp. Hästen som vi kan kalla för "Freja" var då 18 år gammal och varmblodstravare. Dock såg hon ut som ett halvblod och var/är 175 cm i mankhöjd.
Hon fick en massa kontiga mail där folk undrade varför hon hade satt ut en bild på ett halvblod när det stod att hon var varmblod och varför hon bara skulle gå som sällskap/lättare ridning när det syntes på hästen att den behövde ridas ordentligt och med lätthet kunde hoppas iaf 100 cm. och hon kunde ju inte vara så gammal. Det syntes ju att hon inte var en dag över 10 år. Va?!

För det första så klarade hon inte av att hårdtränas då hon hade fel på lungorna. (vet ej fortfarande vad det är/var) Utan lättare skogsridning var de hon klarade av. Och hon är renrasig travare. Om man nu kan säga det. Hon hade gått på travet i sin ungdom. Och hoppa???? Det högsta jag vet att hon hoppade var 40 cm. Hade en stock i hagen som hon gärna skuttade över tillsammans med unghästarna.

De hade ju inte ens sett hästen i verkligheten så hur kan man då säga att den klarar av att kunna hopp 100 cm och över? :confused:

Behöver jag säga att "Freja" fortfarande är kvar hos ägaren och är idag 24 år gammal och "bara" går och skrotar i hagen som sällskapshäst och får då och då komma ut på skrittpromenader..... (hon stormtrivs)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Konstiga svar på hästannonser???

Hade du ingen käpphäst att sälja åt den sistnämda? He,he

:rofl: .. Hon hade kunnat svara lite snyggt: Men, om du kommer imorgon så har jag en häst med en riktig träskalle som aldrig skulle göra ryttaren förnär. Dock är hästen lat och inte i kondition om inte ryttaren är det. :rofl:
*min värdelösa humor :bow:*
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 215
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 102
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 885
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 486
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp