Sv: Konstiga saker som händer
Här kommer gammalt spooky:
Det här hände när jag var tonåring och fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar. Huset var nybyggt och låg i ett villaområde i stan. Uppfarten till huset var ännu inte asfalterad, då marken behövde sätta sig.
En natt drömde jag att där vårt hus låg, hade det för länge sedan legat en bondgård. Vägen som ledde till vårt hus hade förut lett till stallet (som låg där vi hade vårt garage).
På morgonen vaknade jag av att pappa, som hämtat morgontidningen, högljutt diskuterade något med mamma. Det visade sig att han hade hittat stora hovspår på uppfarten. Hela familjen gick ut och tittade. Och där var de, hovspåren, som ledde upp till garaget – men det märkliga (förutom att hitta hovspår inne i stan) var att de tog slut mitt på vägen, som om hästen flugit iväg.
När vi kom hem från skola/jobb senare på dagen var hovspåren borta. (Det hade inte regnat.)
En tid senare träffade jag av en tillfällighet hembygdsföreningens ordförande. Jag passade då på att fråga vad som funnits i området där vårt hus nu låg. Han tog fram kartor och visade att en bondgård hade legat där vårt hus nu fanns. Stallet låg där vårt garage var.