Konstiga rosa prickar

miss_sofy

Trådstartare
Min dalmatinertik som är 6 mån. har haft små (ca 2 mm i diameter) rosa prickar i pannan sedan ca tre veckor tillbaka. Från början fanns prickarna endast mellan ögonen men nu har de spridit sig upp på huvudet och även på ena framtassen. Det kliar inte och hon lider inte alls av prickarna. Uppfödaren tittade på henne när prickarna funnits en vecka och bekräftade mina misstankar om 'tonårsfinnar', men nu när de har spridit sig och t.o.m. till en tass så kan det ju inte vara finnar. Vad kan det vara?

Prickarna kom nästan samtidigt som min tik behandlades med örondropparna Fucidin pga öronsvamp. Kan det vara en allergi mot medicinen?
 
Sv: Konstiga rosa prickar

Tycker att du ska slå en signal till vet, och kolla om det är något de känner igen. Däremot kanske du inte behöver åka in direkt. Jag skulle ringa först.
 
Sv: Konstiga rosa prickar

sånna har min 2½ åriga grabb med! som små små små "bulor" på kroppen,som finnar,men ej något var eller sånt i,utan det är typ bara vanlig hud+blod,var in till vet,och han trodde att det antagligen var från brännässlor,eller finnar som sagt.
min började det i pannan på,nu har han i huvudet,och nån enstaka på ryggen ibland!
sen om man pillar så blir det skorvar,och tar man bort dom så är det inget hår kvar under pricken..
hans är som en knappnålshuvud ca..(små små nålar)

han har ej fått medecin eller nått,samma foder som vanligt,det enda vi gjort är att ha chipmärkt han...
 
Sv: Konstiga rosa prickar

Jag ska tillägga att hennes prickar inte känns när man drar med fingret över dem, utan de syns bara där pälsen är rosa istället för vit.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Det har legat och grott i mig ett tag att min ena hund kanske lider av någon form av allergi. Senaste veterinärbesöket så höll...
Svar
8
· Visningar
6 194
Senast: InteAlls
·
Hundhälsa Har en snart ett årig jack russel tik... köpte henne som 14v valp och ngr dgr efter hemkomsten så fick hon oerhörd klåda i öronen... hon...
Svar
11
· Visningar
5 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp