konstiga knölar på skenan

FeatherCloud

Trådstartare
idag på ridskolan där jag vikarierat som ridlärare en tid kollade jag igenom lektionshästarna och hittade ett par (i mina ögon) mystiska knölar på en av hästarnas bakben.

knölarna sitter på nederdelen av skenan och är som små, små gallor, fast "broccoliliknande" (bästa liknelsen jag kom på), och ganska stumma, dom är inte svampiga som vanliga gallor, utan lite hårda i mitten, så att säga. hon ömmade inget när jag tryckte på dem, och var inte halt eller nåt.

jag har aldrig sett något likande förr, är det någon som har en aning om vad det kan vara?

hm.. mycket möjligt, kanske, om jag bara visste vad det var för något... :smirk: :crazy:

är det som gallor eller allvarligare/lindrigare? nån som kan förklara?

Liknande trådar

W
Hästvård Jag har en liten fråga, min häst har lyckats skaffa sig en konstig svullnad vid skenbenet ungefär, på insidan av skenbenet. Kanske ett...
Svar
1
· Visningar
1 465
Senast: lundsbo
·
Hästvård Vår gamling har gått och blivit halt. Hon var inte alls villig att gå ur stallet och när hon skulle kliva ner för tröskeln (ett par dm...
Svar
13
· Visningar
1 131
T
Hästvård Min häst har fått en knöl på insidan av vänster bakben, några centimeter över kotan. Första tanken var överben, men detta är något jag...
Svar
1
· Visningar
1 279
Senast: Try
·
Hästvård Hej! Min häst är inte ok, men jag blir inte klok på hans symptom. Nån annan kanske har nån idé? För drygt 3 veckor var min häst halt...
Svar
15
· Visningar
2 143
Senast: _86a_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka