Konstiga knölar INUTI upillen??

T

_Tigerlilja_

Har en kompis som upptäkt knölar inuti sitt tinkerstos ögon.
Det ser ut som små jordhögar och ligger innanför linser, mitt i ögat.
Hon verkar inte vara besvärad av dem, dom sticker inte ut så dom skaver men det ser rätt otäckt ut.

Någon som vet vad detta kan vara??

Sv: Konstiga knölar INUTI upillen??

Hästars ögon ska se ut så. Kolla in andra hästars ögon så ser du. ;-) Det syns dock tydligare på vissa.

Min fjording har och har haft så så länge jag kan minnas (har haft hon om i 9 år) men däremot kunde jag inte se några såna på shettisen. Vad är det för nåt egentligen? Är det någotn som hästar föds med eller kommer det med åldern? .(Fjordingen 25 år, shettisen ca 10-15)Eller måste ljuset komma in i ögat på ett visst sätt för att man ska se det? Kankse var för dåligt ljus där shettisen stod, tänkte jag

Senast ändrad:

Ok. Har aldrig tänkt på det tidigare så jag blev väldigt förvånad när jag såg det..

Tackar! :bow:

Jag får ta och kolla hästarnas ögon när jag kommer till stallet i fall de har så också.

Det har alla hästar och ja har hört ett det är ett skydd mot att innte bli bländad av solen, och det låter ju vätigt med tanke på att dom är bytes djur och måste alltid se rovdjuren och se va nån stans dom skall fly.

Kram

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 857
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 313
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 424
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama