Konstiga grejer i huden, hjälp! *bilder*

Sv: Konstiga grejer i huden, hjälp! *bilder*

Det var ett bra tips, ska definitivt prova att tvätta med desinfektionsmedel. Hur tvättar man lämpligast borstar och med vad?

Du fyller en hink med Virkon-S (koncentration finns på paketet) och badar grejjerna i detta. Läderprylar torkade jag av med trasa med lösningen. Fick detta råd av veterinär i samband med misstänkt svampinfektion och Virkon tar både svamp och bakterier vilket är en fördel när man står i storstall och måste göra nåt i väntan på provsvar om man inte vill ha 20 hästar med samma symptom...

Om de är på de 4 punkter där täckesgjordarna sitter skulle jag lätta på gjordarna.

har du bomull eller syntetfoder i tä'cket?

Har ingen aning om vad det är för foder.. Har haft täcket ganska många år nu så om det någon gång satt en lapp på så är den försvunnen nu .. :P

Men hur som helst har alla konstiga områden återgått till normala igen =)

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 574
Senast: Liten
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 899
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka