Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så många följdfrågor...! Men primärt denna: var förbudsskylten i blindskrift, eller skulle den rikta sig åt allmänt synsvaga/närsynta individer som ändå förväntades kunna se/läsa tillräckligt för att efterfölja förbudet?
Ja, i så fall skriver jag nog en manual, fast förhoppningsvis kommer vi aldrig hamna i den situationen Däremot har han träffat många andra människor på sistone och kanske tyckte mitt undermedvetna att jag borde förklara lite bättre vad han tycker om och inte.Du får instruera dem om du nånsin omplacerar honom!!
I natt red jag islandshäst i Stockholms innerstad. Det var inget problem alls, vi lunkade runt i lugn takt bland folk och trafik och turister som knappt lyfte ett ögonbryn. Min kompis hade arrangerat det hela, och förklarade att hon egentligen flyttat verksamheten till Gnesta, eftersom det var enklare så, men hon gjorde ett undantag för oss, då jag var där med någon grupp, oklart vem. Kompisen jobbar i verkligheten med hästar, men har nog hittills inte ordnat turridning, varken i Stockholm eller Gnesta
Min häst var en ganska gammal valack, en flugskimmel som var lurvig men lite sliten i pälsen, och jag störde mig på att inte ha fotograferat det hela annat än då jag satt av vid ett torg för att fixa med något. Det hela var hur trevligt som helst.
Då ridturen tog slut fick jag veta att mina föräldrar hade meddelat mitt jobb att jag slutar, pga att jag var för sliten, och nu skulle jobba med att snickra i deras vedbod. Jag var inte nöjd med det alls, och menade att jag ju kunde få andra uppgifter på jobbet om det blev för tungt. Dessutom hade de ju inga ordentliga verktyg som hade kunnat användas för snickerier.
Uppskattar spoilern. Vilken hemsk drömHade en hemsk dröm i natt. Väldigt makaber. Lägger den i spoiler.
Drömde att min dåvarande skötarhäst skulle avlivas och nån bultade honom, han ramlade omkull och de skar upp halsen men han dog inte utan reste sig och gick omkring. Den som skulle avliva honom gjorde ett försök till och stora köttstycken försvann från kroppen. Hästen gick omkring men benen var inte hela. Till slut låg den ner och nån gjorde ett försök till. Sen fick jag mitt grimskaft som suttit på hästen, det var lite blod på grimskaftet.
Minns inte mer.
Supercool dröm. Den vill jag också drömma.I natt har jag varit på zoo!
Zoot var dock en jäkla massa lägenheter (uppskattar det till ca 2000+) som liksom satt ihop, alla på samma plan, och man kunde gå igenom dem fritt. I lägenheterna fanns djur, men bara ungar.
Lägenheterna var klimatstyrda så vissa var väldigt varma, vissa fuktiga, vissa kalla osv. Djurungarna kunde också röra sig fritt genom lägenheterna, så man kunde se typ en björnunge och en giraffunge i samma lägenhet men ungarna verkade gå till de lägenheter med sånt klimat de gillade bäst typ.
Såg säkert över 200 olika arter av djurungar som vimsade runt i lägenheterna när jag vandrade genom dem. Man fick klappa de "snälla" djuren, vad det nu betydde. Jag klappade dock nästan alla
Det fanns dock inte bara vanliga djur utan även fantasidjur. Min favorit blev ett djur som såg ut som tre kokta spaghettis som var ihopknutna i ena änden. När den blev rädd blev spaghettiändarna stela (som okokt spaghetti) och pekade åt samma håll. Samtidigt sa det poff, och den fick en beläggning över hela sig som såg ut som en bajskorv typ.
Den bestämde jag mig för att forska på.
...min hjärna har lite för vild fantasi i bland...
Är du spelutvecklare hos pokémon?I natt har jag varit på zoo!
Zoot var dock en jäkla massa lägenheter (uppskattar det till ca 2000+) som liksom satt ihop, alla på samma plan, och man kunde gå igenom dem fritt. I lägenheterna fanns djur, men bara ungar.
Lägenheterna var klimatstyrda så vissa var väldigt varma, vissa fuktiga, vissa kalla osv. Djurungarna kunde också röra sig fritt genom lägenheterna, så man kunde se typ en björnunge och en giraffunge i samma lägenhet men ungarna verkade gå till de lägenheter med sånt klimat de gillade bäst typ.
Såg säkert över 200 olika arter av djurungar som vimsade runt i lägenheterna när jag vandrade genom dem. Man fick klappa de "snälla" djuren, vad det nu betydde. Jag klappade dock nästan alla
Det fanns dock inte bara vanliga djur utan även fantasidjur. Min favorit blev ett djur som såg ut som tre kokta spaghettis som var ihopknutna i ena änden. När den blev rädd blev spaghettiändarna stela (som okokt spaghetti) och pekade åt samma håll. Samtidigt sa det poff, och den fick en beläggning över hela sig som såg ut som en bajskorv typ.
Den bestämde jag mig för att forska på.
...min hjärna har lite för vild fantasi i bland...