kONSTIG SVULLNAD???

T

tuffer

Hej Kan ngn hjälpa mig att lista ut vad det är för konstig svullnad min häst har fått?
Den sitter bakom virvlen på flanken en bit under höftbensknölen. Kanske krångligt beskrivet...
i varje fall, över svullnaden ser det ut som han har fått en spark. håret är borta där ca 3cm stort.
Men det verkar konstigt att svullnaden är nedanför.:confused:
Svullnaden är bred ca 1,5dm i diameter.
Jag tycker att det verkar som att han har fått en spark.
det jag är orolig för är vad som har hänt innuti!!!:cry:
vad tror ni kan ha hänt och i så fall vad gör man??
Han har visat lite hälta så jag ska tillkalla vet,men det skulle ändå vara intressant att höra era åsikter.
 
Sv: kONSTIG SVULLNAD???

Hmmm - min pålle har fått ungefär (?) samma typ av svullnad. Jag misstänkte också att det var efter en spark eftersom hon hade ett avskrapat märke på några cm precis i framkanten av svullnaden. Svullnaden har funnits där i mer än en vecka nu utan att gå ner - märkligt. Men hon är inte halt. Om du sak ta ut vet. till din häst, så vore det intreessant att höra vad han/hon säger!

Bilder - bulan är markerad med röd linje
http://i39.photobucket.com/albums/e181/stalltarga/Bula007.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e181/stalltarga/Bula003.jpg
 
Sv: kONSTIG SVULLNAD???

igår när jag var hos pållen hade svullnaden gått ner mkt och han visade ingen hälta. Han visade heller inga tecken på smärta när jag tryckte på svullnaden.
En mkt kunnig person tittade på svullnaden och han sa att det skulle läka ut av sig självt. så nu ska jag avvakta i några dagar så får vi se.
Men det verkar ju bli bättre och bättre:)
Min pålle får dock bara gå och strosa i hagen tills det har läkt ut. möjligtvis går vi några promenader.
Svullnaden på din häst kan mkt väl vara från en spark, men ser också ut att kunna vara ett insektsbet.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 264
Senast: mily
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 721
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp