Konstig häst?

E

ElinaL

Ja en konstig häst eller har jag fel ?

Jag har en islänning på 8 år.
jag har börjat hoppa med han och det tycker han är jätte kul.
När vi tränar, tränar vi på höjder som 70-80 cm.

Till det underliga.
Det sägs att man ska ha en markbom till oerfarna hästar när man hoppar. det tycker jag är vettigt.
men min häst han hoppar som kalle anka så fort jag lägger dit en bom, jag har prövat att variera avståndet och även bara haft bommen en decimeter från själva hindret.
Men det spelar ingen roll han kan inte hoppa med markbom.

Ska jag träna han på det ändå eller helt enklet strunta idet? :confused:

Efter som han är nybörjare så har han lite svårt att hitta avståndet ibland, och jag undrar då om ni har några tips på hur jag ska få honom att hitta avståndet utan en markbom?

jag löshoppar han mycket och även då har han vissa problem.

han har en otrolig kapacitet och hoppar som mest 110 -115 cm :eek:

Tacksam för svar :bump:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka