Konstig hals

R

Rambolina

Har precis fått hem en underbar valack på foder men har lite funderingar kring hans hals, det känns som om luftrörskanalen ligger vid sidan om halsen:confused: Hänger ni med?? Följer man med handen uppifrån och ner känns det helt OK men längre ner på halsen så känner man liksom slutet på luftröret?? Som ett avslut men hårdare så det är inga muskler eller senor etc utan mer som brosk:crazy: Har inte fått tag på ägaren ännu och hästen är i topptrim och jättepigg och kry på alla sätt och vis men vad är detta?
Hästen ska brukas av min man så vi har låtit honom hålla på för att de ska komma i fas med honom så det var en ren tillfällighet att jag visiterade honom som jag gjorde annars hade jag inte upptäckt detta då det inte syns med bara ögat:o Tips och idéer?

Sv: Konstig hals

Om hästen är fin, pigg och kry och om det inte varit några problem med hästen hos ägaren och denne inte sagt något om det, så är det kanppast något att bekymra sig över.

Sv: Konstig hals

Nej det har också varit min tanke men man funderar lite över vad det kan vara, vad jag missade i mitt första inlägg är att han är röd i ögonen, men enligt ägaren har han "alltid" varit det och han har inga problem av det mer än att det inte är vackert:angel: Från ögonvrån och ut mot ögat som en ögoninflammation etc Jag tänker på dålig syresättning etc..men vet inte om jag är inne på fel spår.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329
Hästvård Hej Känner att jag behöver tips och funderingar på hur jag ska gå vidare med min 5 åriga valack. Historik: Började slutet av...
2
Svar
27
· Visningar
4 197
Senast: Speedway
·
S
Hästvård Jag har en häst som har fått väldigt konstiga symptom, ingenting som jag eller någon annan i stallet tidigare har sett. Om ni orkar läsa...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 056
Senast: bravur68
·
L
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon kan ha några funderingar angående något min ponny fått på insidan av bakbenen.. Det började med att jag...
Svar
5
· Visningar
3 714
Senast: Lurvig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka