Konstig gräshoppa

Poxz

Trådstartare
Har nog aldrig sett en sån här förut, men den var väldigt fin och färgglad! Någon som vet vad det är? Och vad den där "taggen" längst bak är? *nyfiken*

grashoppan.jpg

Sv: Konstig gräshoppa

Har aldrig sett någon sån gräshoppa (eller är det en vårtbitare?) heller, men det är i alla fall en hona, taggen är ett äggläggningsrör.

var hittade du den? Hur stor var den?

Senast ändrad:

Tänkte nästan det, men jag tyckte det var så stort... tänk att jag aldrig lyckats se ett äggläggningsrör förut!

Hittade den i skogen, i Falutrakten.
Den var ungefär 3 cm lång gissar jag.

Jag hade turen att stöta på en äggläggande vårtbitare i somras, det var riktigt häftigt att se den "in action"

Liknande trådar

Kultur Buke, nu behöver vi hjälp! Jag jobbar på Gamla Uppsala Kyrkogård, den som är gammal som jag vet inte vad. Idag uppmärksammade min...
Svar
19
· Visningar
1 055
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 409
Senast: Görel
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 098
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar