Konstig gräshoppa

Poxz

Trådstartare
Har nog aldrig sett en sån här förut, men den var väldigt fin och färgglad! Någon som vet vad det är? Och vad den där "taggen" längst bak är? *nyfiken*

grashoppan.jpg

Sv: Konstig gräshoppa

Har aldrig sett någon sån gräshoppa (eller är det en vårtbitare?) heller, men det är i alla fall en hona, taggen är ett äggläggningsrör.

var hittade du den? Hur stor var den?

Senast ändrad:

Tänkte nästan det, men jag tyckte det var så stort... tänk att jag aldrig lyckats se ett äggläggningsrör förut!

Hittade den i skogen, i Falutrakten.
Den var ungefär 3 cm lång gissar jag.

Jag hade turen att stöta på en äggläggande vårtbitare i somras, det var riktigt häftigt att se den "in action"

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
891
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 433
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
833
Senast: Bison
·
Kultur Buke, nu behöver vi hjälp! Jag jobbar på Gamla Uppsala Kyrkogård, den som är gammal som jag vet inte vad. Idag uppmärksammade min...
Svar
19
· Visningar
1 057
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka