konstig galopp??

G

gazira

min snart 18åriga dam som numera är promenadhäst har plötsligt blivit så konstig i vänster galopp.
hon har tidigare varit en fantastisk hopphäst men nu är hon pensionär och rids ca 3 dagar i veckan, mest i skogen. högergaloppen är precis som vanligt och hon är jätte pigg och glad, men vänstergaloppen blir jätte konstig. svårt att beskriva men hon likson bockar, och sänker ner huvudet jätte mycket, det är inget bråkande utan verkar mer som om hon snubblar framåt, och bakdelen hinner inte riktigt med. men hon försöker inte bryta av utan är pigg.
hon är kollad av veterinär och jag har haft ut massör men ingen hittar något fel på henne.
någon som har varit med om något liknande eller har någon idé om vad man ska göra åt det?

Sv: konstig galopp??

min ponny blev så efter en längre tidsvila .. han har alltid varit svagare i ena galoppen och det märktes verkligen när vi började sätta igång han! jag lät min ponny bara galoppera på , till slut blev han starkare och blev "som vanlig" i den galoppen också :)

Sv: konstig galopp??

ja jag hoppas på att det beror på att hon inte tränas så hårt längre, och att hon helt enkelt inte orkar hålla ihop sig i vänster galoppen.
men har inte riktigt tid att hålla igång henne på samma sätt nu eftersom min unghäst kräver mycket tid. men får väl kanske börja fundera på att skaffa en medryttare

Liknande trådar

Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 847
Senast: Linda_A
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 197
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 309
Senast: Hoarfrost
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 552
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden