Konstig galla

sockerdricka

Trådstartare
"Min" häst har "alltid" haft gallor bak och de har hållt sig relativt mjuka och fina. Men i söndags upptäckte jag när jag tog in honom från hagen att en galla var skitsvullen...:crazy: jag kylde ner och lindade honom över natten. Han har gått ganska hårt förra veckan å tänkte att han kanske var överansträngd. Skrittade ut en runda nästa dag och den är inte lika svullen men fortfarande större än de andra.

Han är inte varm, haltar inte, ömmar inte eller så. Den är typ mjuk men lite hårdare på baksidan. Har ridit honom ändå men lite lugnare, och lindat på nätterna och vid ridning.

En kompis sa att hennes häst kan få så då och då en att det går ner sen.
Har alltid lärt mig att gallor inte är "farliga" så länge de är någolunda jämna och mjuka.

Bör jag oroa mig?

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 208
Senast: Hedwig
·
Hästvård Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli...
Svar
13
· Visningar
1 997
Senast: Elo
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: fridaxi
·
Hästvård Hejsan jag är medryttare på en isis ägaren har inte varit ute något hos honom så när jag kom dit upptäckte jag att han var svullen och...
2
Svar
23
· Visningar
2 394
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London