Konstig färg på bajset?!

A

anna_bpj

Min ena kanin har börjat att få konstig färg på sitt bajs. Det är väldigt ljustbrunt/lite röda pluttar.
Någon som vet vad det kan vara?

Sv: Konstig färg på bajset?!

Lånar systers anv namn.

De ljusbruna kan vara bajs som den ska äta upp för att få i sig vissa vitaminer. Oftast äter de upp det så fort det "kommer ut", men inte alltid. Det röda kan vara blod, och i så fall borde du ta din kanin till en veterinär.

Hej!

Har kaninen fått någon kraftigt färgad grönsak? Bytt mat? Petat i sej något den inte fick? Mår den bra?

Frågorna är många... ;-)
Mvh Lisbeth

Hej!

Har kaninen fått någon kraftigt färgad grönsak? Bytt mat? Petat i sej något den inte fick? Mår den bra?

Frågorna är många... ;-)
Mvh Lisbeth

Hon äter och är pigg för övrigt. Kan det vara så att det blir sådan färg eftersom hon bara äter grönsaker och hö då hon inte tål pellets?!

Morötter kan färga kisset rött, kanske det även kan färga bajset i vissa lägen?
Troligast är det ju något hon ätit, något nytt eller någon starkt färgad grönsak?
Skulle hon ha en blödning skulle hon nog inte vara så pigg och matglad.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Sol
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Linda_A
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 934
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar