Konstig böld

K

Klovis

Betessällskapet har gått och fått en konstig böld under magen, nästan vid skapet. Upptäckte det i dag vid den dagliga tillsynen gånger två. Hon har alltså fått det snabbt eftersom jag kollar till dem minst två gånger om dagen. Har stallat in över natten och tvättat rent och smörjt. Om det inte är bättre i morgon tillkallas veterinär. Vad tror ni att det kan vara? Hästen har varit irriterad av alla knott, kan det vara en reaktion på flugmedlet, eller att knotten bitit henne? Bölden är ungefär 1 dm lång och buktar ut ca 0,5 cm under magen. Lite varig, men inte illaluktande. Hon är brunstig nu och pissar mycket hela tiden, vet inte om det kan ha med det att göra?! Hon reagerar inte särskilt när man tar på det... Någon som har en teori? Veterinär tillkallas alltså i morrn om inget förbättras... :bow:

Sv: Konstig böld

Hum om det är det jag tänker på så har min häst också haft så.. på min häst har det setat mitt framför skapet ugnefär och det jag skulle tipa på är efter alla flugor och sånt skit men jag vet inte riktigt. det är det jag skulle tro hos min häst. men sen har det sjunkit efter som.. och han har inte varit spec. iriterad eller att det gjort ont på något vis.. så jag själv skulle tro att det är efter alla flugor och knot efter som dom brukar få olika svilnader på kropen efter alla ÄKLIGA kryp :S

(syndom hästarna)

puttar upp.... ingen annan som har något förslag på det kan vara?

Har du vart till veterinären med hästen?? i sånna fall vad var det för fel? eller har ni kommit på själva??
Nyfiken xD på svar ^^

Betessällskapet har gått och fått en konstig böld under magen, nästan vid skapet. Upptäckte det i dag vid den dagliga tillsynen gånger två. Hon har alltså fått det snabbt eftersom jag kollar till dem minst två gånger om dagen. Har stallat in över natten och tvättat rent och smörjt. Om det inte är bättre i morgon tillkallas veterinär. Vad tror ni att det kan vara? Hästen har varit irriterad av alla knott, kan det vara en reaktion på flugmedlet, eller att knotten bitit henne? Bölden är ungefär 1 dm lång och buktar ut ca 0,5 cm under magen. Lite varig, men inte illaluktande. Hon är brunstig nu och pissar mycket hela tiden, vet inte om det kan ha med det att göra?! Hon reagerar inte särskilt när man tar på det... Någon som har en teori? Veterinär tillkallas alltså i morrn om inget förbättras... :bow:

Ston har väl inte skap? Menar du framför tuttarna? En del ston har lite svullna mjölkkörtlar.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 897
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 673
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka