L

LillJay

Jag är väldigt mycket ute och tränar min hund numera, när vädret tillåter. Utanför gården går det så mycket folk så jag kan inte träna på något bättre ställe. Zheeba är väldigt seg att förstå saker och ting, men det är det värt. Då får jag själv tålamod och hon är så söt när hon inte förstår. Jag är nu intresserad av att veta vad man mer kan lära sin hund.. Jag skriver med en lista vad hon kan, vad hon tränar på varje gång vi tränar och vad hon ska lära sej när allt det sitter :) Då hon är så söt så vill man ju att hon ska kunna visa upp sej lite :)

Zheeba kan:
* sitt
* tass
* andra tass
* sitt fint ( fast med lite fusk ibland )
* stå ( fast med lite fusk ibland )
* prata
* ligg
* var är maten
* sluta tigga ^^

Under inlärning av:
* rulla runt
* tomma hää
* stanna
* här
* vinka
* älskar du mamma?
* krypa

Framtida saker att lära sej:
* morra
* skall
* gå ( på två ben )
* vänta ( lägger godis på nosen )
* slalom
* igenom
* eller hur?! ( nicka )
* hopp

Sv: Konster?!

Spela död = hunden ligger helt stilla på sidan
PANG = Från uppmed händerna (sitta vackert) till att kasta sig ner och spela död
:p

Sv: Konster?!

Eftersom du säger att hunden är "lite seg" så prova att inte hålla på och lära in så många nya saker samtidigt! Ta en sak i taget och befäst det ordentligt istället så slipper det bli "fusk" sen.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 959
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 282
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 732
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka