Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver bättre än andra, och att det därför kan vara en fördel att ha namn som innehåller dessa bokstäver. Ligger det något i det, eller är det mest en gammal skröna? Det gäller väl, om jag minns rätt, I, S, och kanske någon mer bokstav.
Väljer "man" bara ett namn som man gillar? Ett namn som är lätt att ropa? Ett namn som låter bra med "hundsyskonen"?
Jag tycker mig också se vissa mönster, där jakthundar t. ex. har en viss typ av namn, små sällskapshundar ofta en annan typ av namn, "min" ras har ofta en sorts namn o. s. v. Är sådant något ni tänker på, att namnet ska "vara rätt för rasen"?
Väljer "man" bara ett namn som man gillar? Ett namn som är lätt att ropa? Ett namn som låter bra med "hundsyskonen"?
Jag tycker mig också se vissa mönster, där jakthundar t. ex. har en viss typ av namn, små sällskapshundar ofta en annan typ av namn, "min" ras har ofta en sorts namn o. s. v. Är sådant något ni tänker på, att namnet ska "vara rätt för rasen"?