Konstbefrukta blommorna?

Modig_Korn

Trådstartare
Eller vad det nu kan tänkas heta :p Mitt citronträd ställdes tillfälligt in i huset efter att det började bli frost ute. Men det verkade stormtrivas inne och bor inne fortfarande. (Den var gulgrön när den togs in, nu är den gröngul istället). Den trivs så pass mycket att den nu börjat blomma. Och jag tycker att det hade kunnat vara trevligt med lite frukt på trädet. Så då funderar jag på hur man skulle kunna gå till väga för att det skulle vara möjligt. En vanlig målarpensel (tunn) skulle möjligen inte gå att byta pollen med mellan blommorna? Eller ska man göra på något annat sätt (typ hyra in en humla och släppa lös den i huset :idea: )

Sv: Konstbefrukta blommorna?

Tog en topps med sönder ruffsad tuffs, i brist på humla ;)
Så nu har trädet 3 små, små kart ^^

VA häftigt!!!
Är det en sådan man köper i vanliga affären du har som har små frukter från början? Kanske värt att lägga pengarna på iaf då ju;)

Nej, detta är ett helt träd :p Tanig men trädig :D Kan fixa bild på fanskapet (den är sinnessjukt blekfisig)

Största anledningen till att den blommar och trivs inne nu är att den varit ute tidigare! Citrusträd gillar att vara ute till frosten kommer så sätt ut den i vår igen så fortsätter den att vara fin!

Citrus brukar däka ner sig på vintern. Min fällde nästan alla blad o såg bra anskrämlig ut. Sen i mars så kom det små gröna blad, skott och en månad senare var den jättefin o hade blom överallt :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 816
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar