Konstant jamande katter! *hjälp*

3

3Gringos

Skriver för att se om någon här kan ha en förklaring på mina katters beteende.
Jag har 4 honkatter som blev kastrerade i torsdags förre veckan. Första dagen var dom ganska tagna och var mest stilla. Men de senaste dagarna har dom gått omkring här hemma och jamat nästan konstant! Dag som natt. Alla 4.
Jag håller på att bli småtokig!
Varför beter dom sig så? Dom har aldrig någonsin fört oväsen förr. Visst har dom låtit när dom löpt men inte så farligt. Detta är värre.
Till saken hör också att de äter dåligt sen de kom hem. Har funderat på om dom jamar för dom är hungriga, men dom beter sig inte "hungrigt". När dom är hungriga brukar dom annars springa mig runt benen och kasta sig till matskålarna när det klirrar i dom. Så gör dom inte nu. Dom bryr sig typ inte om mig, eller maten. Och inte kan dom väl börjat tycka illa om maten bara för dom blivit kastrerade heller? För där ÄR mat i skålarna.
Hjälp mig snälla. Jag fattar ingenting.

Sv: Konstant jamande katter! *hjälp*

Hej
Kanske hormonerna finns kvar i kroppen ännu...det brukar ju ta ett tag innan de försvinner..en vecka är ju inte mycket. Sen kanske de påverkar varandra något om alla är kastrerade på en gång...Löpte de innan/vid kastreringen kanske?

Sv: Konstant jamande katter! *hjälp*

Nej de löpte inte innan. 2 av dom hade precis löpt. Men de har betett sig 7 tunnor värre än de någonsin gjort när de löpt :crazy:
Har tänkt att det kanske är hormonerna som slagit slint nu. Typ, sista "dödsstöten" eller nått *hehe*
Iallafall är dom mycket lugnare idag. Det går förhoppningsvis över av sig själv =)

Liknande trådar

Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
5 293
Senast: Tualma
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 729
Senast: mackan
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 947
Senast: Sol
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 394
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar