Konspiration mot oss amatörer!!!

G

gamila

Hur kommer det sig att nästan varenda vettiga 120-klass för unghästarna ligger på fredagar hela våren? Tack och lov fick jag semester de flesta fredagarna, med resultatet att jag kommer få jobba in det under julen istället....
Ska man ha en chans att kvala sin 5-åring till Falsterbo i år så måste man ju va igång nu och då är det fredagar som gäller, i alla fall i skåne.

Om man inte tävlar och rider på heltid så är det minsann ett bestyr att få tiden att räcka till, känns nästan som om det e med vilje tävlingsterminen ser ut såhär för att rensa ut "kreti o pleti" från de "finare" sammanhangen...

Grrrrrrrr, blev så ilsk så jag va bara tvungen att skriva av mig lite..... Fick precis välja mellan spännande konferens på jobbet eller tävling (tävlingen vann;) )

Sv: Konspiration mot oss amatörer!!!

Trist:mad: Tycker också att det är trist att dom har 90-110 i regionalt. Då måste man antingen lösa licens för att hoppa 90 cm eller skita i att åka dit.

Håller med om att det är dålig stil. Bara för att man är på lägre nivå, alternativt har en unghäst som inte FÅR tävla högre så tvingas man till sådana tävlingar.... :crazy: Väldigt tråkigt.

var glad att de finns 120 på fredagar.. här finns de inte ens 120 på lördagar eller söndagar, bara ytterst få.

90 har jag aldrig varit med om på regional däremot enstaka 1 metersklasser.

Håller med! Här i distriktet finns det bara ett fåtal regionala tävlingar på hela året!!

Önskar man bodde i Skåne så det fanns FLER tävlingar!

/C

Jodå! Nu har en del börjat baka ihop unghästhoppningarna till samma dag(bra) och eftersom det då finns 1,20 och tom högre väljer tydligen arrangören att köra det regionalt:eek: tycker jag.
Det startar med 90 klass och uppåt. Vill inte säga här vilken/vilka klubbarna är. Har ingen lust att lösa licens i år för alla hästarna. Dom skall förhoppningsvis uppåt i klasserna, men vad som helst kan ju hända på vägen dit. Någon kanske inte ens vill tävla. Nåja slut på gnället:smirk: , det finns ju andra tävlingar.

Liknande trådar

Hoppning Läser i dagens ridsport att nu skall de troligen klydda med kvalreglerna igen. Dels var de inne på att 4-åringarna inte skall kunna...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar