Könsmogen

H

hundar

Har en perserkatt hane på snart 3 år. Meningen var att han skulle fungera till avel. Men han visar inget intresse. Har löpandes honor hemma men han tycker mest att dom är äckliga o går ifrån dom när dom kommer o krumbuktar sej.

Hjälp finns det något man kan göra för att få dom intresserade?
Tips motages tacksamt.

Sv: Könsmogen

Vet att det finns en hel del lågfertila perserhanar. Det enda du kan göra är väl att fortsätta försöka. Låt honom träffa fertila honor och hoppas på att han blir intresserad.

Har en perserkatt hane på snart 3 år. Meningen var att han skulle fungera till avel. Men han visar inget intresse. Har löpandes honor hemma men han tycker mest att dom är äckliga o går ifrån dom när dom kommer o krumbuktar sej.

Hjälp finns det något man kan göra för att få dom intresserade?
Tips motages tacksamt.

Vissa funkar helt enkelt inte, vet en del britthanar som kastrerats pga ointresse för honorna. Bor han med andra katter? Har du testat att låta honom para hos nån annan? Farfar till min Abbie parade aldrig hemma, däremot om han fick åka hem till honan så gick det bra.

Kan ju vara värt att testa att ta den till kompisen o se om det funkar där. Eller så är det bara att acceptera att den är "feldragen" :o

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Karolina90
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 905
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar