Konfliker i stall

Sv: Konfliker i stall

Håll ut! I slutändan när allt tjaffs är över så kommer du nog få tillbaka stallglädjen igen :laugh: Har också varit med om perioder med jobbig stämning, men när det löser sig (eller man lämnar tillbaka en viss foderhäst) och det blev lugnt igen så kom då min glädje över hästar och stallet tillbaka.

Först: Tack gode gud för er stallägare! Han verkar vara KANON! :bow:

Sedan: Du kan härda ut en månad till. Helt klart. När den månaden gått, så blir det säkerligen lugnt igen... och du har ju stallägaren på din sida. Håll ut!! Heja!!

Ja jag älskar verkligen Ö!:love:

Frågan är om man vågar åka upp idag. Jag kommer att ta hand om min egna häst i helgen (samt om Z vill att jag släpper ut/in och fodrar hennes häst), för att veta att det blir gjort i tid och på rätt sätt.. Tror ni att Ä med familj förstår allvaret då?

Jamen det där var ju bra, då vet alla vart skåpet ska stå! :laugh:

Fram till dess att Ä flyttar så är det ju bara att bita ihop och fokusera på framtiden. Hälsa glatt på Ä och Å med bihang, låt resten bero. Tiden går ju trots allt rätt fort.

Kicki :laugh:

Jamen det där var ju bra, då vet alla vart skåpet ska stå! :laugh:

Fram till dess att Ä flyttar så är det ju bara att bita ihop och fokusera på framtiden. Hälsa glatt på Ä och Å med bihang, låt resten bero. Tiden går ju trots allt rätt fort.

Kicki :laugh:

Drömde en mardröm i natt om att en liten tjej med ett litet russ flyttade in och sedan vägrade rida/vara i stallet för att hon var rädd för Å.. Det är ju trots allt hon som gjort en struts av ett kycklingdun.. :(

Är det meningen att man ska trippa på tå bara för att någon inte är riktigt frisk? Dessutom anser inte jag att hon är lämpad att ha häst heller. Men det är ju en personlig åsikt.. Dock är det många som håller med däribland Ö..

Det bästa brukar ändå vara att uppträda så trevligt och korrekt själv som man bara kan.
Man behöver inte vara övertrevlig men jag skulle försökt få ögonkontakt och hälsat ett klart och tydligt HEJ när jag hade mött Å, Ä och pappan.
Så kan aldrig någon klandra dig för något.

Det bästa brukar ändå vara att uppträda så trevligt och korrekt själv som man bara kan.
Man behöver inte vara övertrevlig men jag skulle försökt få ögonkontakt och hälsat ett klart och tydligt HEJ när jag hade mött Å, Ä och pappan.
Så kan aldrig någon klandra dig för något.

Nä det är just det jag planerar att göra de närmsta veckorna.. Hälsa och låtsas som om ingnting har hänt..

Nä det är just det jag planerar att göra de närmsta veckorna.. Hälsa och låtsas som om ingnting har hänt..
Tycker helt klart det är rätt sätt att gå till väga. Har du råd och möjlighet, åk upp och dubbelkolla så din och Z's häst får korrekt behandling, fodring etc. Hälsa och låtsas som ingenting. Kan inte de ta ansvar för sitt beteende, så är det deras problem - inte ditt!

Tycker helt klart det är rätt sätt att gå till väga. Har du råd och möjlighet, åk upp och dubbelkolla så din och Z's häst får korrekt behandling, fodring etc. Hälsa och låtsas som ingenting. Kan inte de ta ansvar för sitt beteende, så är det deras problem - inte ditt!

Tack för det svaret! :bow:
Ger lite bekräftelse att man tänker i rätt banor.. Jag har "tur" som jobbar till 17:10 denna veckan och 16:30 nästa vecka så jag passar alltid på att ta stallet på väg hem från jobbet.. Kan alltid dröja mej kvar på ett eller annat sätt.

Funderar på att släppa ut min och Z's häst själv i helgen utan att ens ge de andra pojkarna frukost.. Det är Ä's helg men jag vet att de brukar vara sena så jag planerar att vara där vid sextiden på morgonen..

Är man elak som gör så?

Funderar på att släppa ut min och Z's häst själv i helgen utan att ens ge de andra pojkarna frukost.. Det är Ä's helg men jag vet att de brukar vara sena så jag planerar att vara där vid sextiden på morgonen..

Är man elak som gör så?
Är det Ä's helg, så är det hennes helg. Jag skulle nog bli mer less av att ta mig ut till stallet tidigt och upptäcka att hästarna redan var ute :D
Huruvida du bör ge de andra hästarna frukost eller ej, kan bara du svara på. Blir det ett jäkla hallå bland hästarna om du ger två hästar frukost men inte de övriga? Eller funkar det?

Visst, det är en konflikt som pågår där ena parten beter sig som en idiot (dvs Ä och Å), men låt inte djuren komma i kläm. Att vänta med att släppa ut dem kan ju dock vara klokt, så inte Ä blir förbaskad över att du inte sa något.

Som extra gardering kan man ju iofs sätta upp en lapp; "Gav inte din eller Å's häst mat/släppte inte ut dem, eftersom jag inte visste om det var ok i och med att det är din helg. Hoppas allt är bra. //Underskrift"

//Konfliktmästarn ;) (kanske inte ändå :rofl:)

Jag vägrar ta ut det över hästarna så som de gjorde igår. Om inget annat tar jag ut de två och ger dem frukost ute på betet.
Typiskt att det ska bli så här..

Jag vägrar ta ut det över hästarna så som de gjorde igår. Om inget annat tar jag ut de två och ger dem frukost ute på betet.
Typiskt att det ska bli så här..
Förstår att det känns motigt... men tänk på att det bara är en månad kvar!! Och som sagt - det är hos dem problemet ligger, inte hos dig.

För övrigt borde ju deras hästar kunna stå inne om din och Z's häst går ut. De har ju trots allt sällskap av varann.

Vilken stallägare ni verkar ha!!! :love:
Tur att det börjar lösa sig, det är bara att hålla ut sista tiden och ignorera gnälltanterna :p

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 130
Senast: mars
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 412
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 890
Senast: Lavinia
·
B
Hästmänniskan Ni som är inackorderade i kollektivstall, vad har ni för regler och rutiner hos er? Hur definerar ni kollektivstall? Hur håller ni...
2
Svar
33
· Visningar
5 016
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar